22 sierpnia 2017

Idealna książka o zdrowiu i urodzie

Moda na zdrowy styl życia owocuje kolejnymi publikacjami, w których znajdziemy informacje na temat naturalnej pielęgnacji czy właściwego odżywiania. Książek przybywa, czasami jednak trudno się zdecydować, którą wybrać. 



Warto jednak pamiętać, że nie zawsze cena i odpowiedni marketing idą w parze z treścią, która sprosta naszym wymaganiom.
Takie książki, jak "Sposoby Francuzek na urodę, szczupłą sylwetkę i zdrowie" czy "Piękno bez konserwantów", które miałam okazję przeczytać, okazały się - jak dla mnie - zdecydowanie przereklamowane. Przy odrobinie szczęścia można jednak trafić na pozycję o wiele tańszą, za to bogatszą w praktyczne informacje. Książkę "Zawsze piękna, zawsze zdrowa" pokazywałam Wam już na fanpage'u oraz na moim prywatnym koncie Instagramie. 



Kupiłam ją w Biedronce za niecałe 20 zł (sugerowana przez wydawnictwo cena detaliczna to 24,99 zł, czyli też całkiem przystępna) zachęcona tytułem i zawartością, na którą rzuciłam okiem jeszcze przed włożeniem książki do koszyka. Bardzo szybko publikacja stała się moją ulubioną, ponieważ łączy wszystko to, czego poszukuję - receptury na naturalne, domowe kosmetyki (w których skład wchodzą normalne, dostępne dla każdego produkty) oraz przepisy na zdrowe potrawy, te, które działają detoksykująco na nasz organizm, czy pozwalają dłużej zachować młody wygląd. Bardzo inspirujący jest również rozdział poświęcony piciu wody, w którym znajdziemy przepisy na różne wody smakowe. 


Rozdział I - Piękno z natury

To głównie on zdecydował, że zakupiłam książkę. Rozczarowana "Pięknem bez konserwantów",w którym spodziewałam się znaleźć sporo receptur na naturalne kosmetyki, ucieszyłam się, gdy udało mi się znaleźć książkę, w której zamieszczono taki zbiór.



Receptur jest sporo, a piękne zdjęcia zachęcają, by samodzielnie przyrządzić peeling, balsam czy tonik. Niektóre z nich, przy fajnym opakowaniu, śmiało możemy podarować komuś w prezencie.

Rozdział II i III - Tajniki detosku / Witaminy młodości


Te dwa rozdziały zawierają wiele przepisów. Proponowane potrawy są nie tylko smaczne, ale także służą naszemu zdrowiu.





Rozdział IV - Woda sprzyja urodzie

O tym, że picie wody pozytywnie wpływa na nasz wygląd i zdrowie, nie trzeba przypominać. W tym rozdziale znajdziemy przepisy na różne wody smakowe, które - w zależności od składników - mają określone zadanie. Idealny zbiór inspiracji na lato, gdy pijemy więcej i mamy dostęp do wielu owoców.





Podsumowując - za niewielkie pieniądze mam jedną książkę, która jest zbiorem kosmetycznych receptur połączonym z książką kucharską. A piękna szata graficzna sprawia, że książka ta może być fajnym pomysłem na prezent dla osoby lubiącej naturalne metody pielęgnacji czy zdrowe odżywianie. 


Jeśli książka Was zainteresowała i chcielibyście widzieć ją w swojej biblioteczce, poniżej zamieszczam link do miejsc, w których możecie ją zakupić. 

24 komentarze:

  1. Dawno ją kupowałaś? Bo chętnie bym się je przyjrzała. Bardziej interesują mnie receptury domowych kosmetyków niż przepisy, ale skoro mówisz, że są ciekawe... Ostatnio kupiłam ręcznie robiony balsam do ust z naturalnych składników i jest cudowny. Pani, która go sprzedawała wiedziała z czego i jak był zrobiony. Sama go przygotowywała i widać było, że dopracowywała przepis i myślała nad nim. Całe szczęście, że jest coraz więcej takich kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka miesięcy temu, ale powinna być dostępna w sprzedaży internetowej. :)

      Usuń
  2. Książka zapowiada się bardzo fajnie ;) Ja już mam całkiem sporą kolekcje poradników :D Być może zainwestuje w przyszłości i w tą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez się u mnie sporo tego zbiera. Ta książka jest o tyle fajna, że mamy i tematy urodowe i związane ze zdrowym odżywianiem.

      Usuń
  3. Jeśli interesują Cię naturalne kosmetyki robione w domu to polecam Ziołowy Zakątek. Kosmetyki, które zrobisz w domu. Klaudyny Hebdy, może i droższa pozycja ale warta tych pieniędzy. Ja jestem zachwycona przepisami, kosmetykami i wyglądem książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kojarzę książkę, wiele razy przeglądałam ją w Empiku.

      Usuń
  4. Chętnie bym po nią sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie, ale nie jestem pewna czy bym się na nią skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zadowoliła ;) Nie żałuję zakupu.

      Usuń
  6. Książka wygląda naprawdę super, będę zerkać w Biedronce czy jest, albo po prostu zamówię ją przez internet. Widzę, że to jedna z lepszych pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam kilka książek o tematyce domowych kosmetyków, ale połączenie tego z czymś tak oczywistym, jak nie tylko dbanie o urodę, ale też o zdrowie i tak jest rzadkie w tych publikacjach. Zachęciłaś mnie do tej książki, poszukam jej w księgarni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie uda się stacjonarnie, to polecam przez Internet. :)

      Usuń
  8. Wydaje sie byc super . zacheciłas ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. interesujaca propozycja, nie sądziłam że w Biedronce można wychaczyć takie perełki

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam, że na nią nie trafiłam, ale wygląda naprawdę ciekawie! Obietnica kosmetyków z prostych składników i wskazówek dotyczących detoksu zdecydowanie mnie zachęca do lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś niezbyt mocno do mnie trafiają takie książki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za podpowiedź. Oststnio tylu specjalistów od zdrowia i urody, ze ciężko mieć pewność kto wie lepiej i czyimi radami się sugerować

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz szczęście trafiać na fajne książki.

    OdpowiedzUsuń