13 kwietnia 2017

Na świątecznym stole blogerów

Znacie to uczucie, gdy nie wiecie, co przyrządzić na święta? Ja też nie. A jeśli ktoś z Was jednak nie ma pomysłu, zamieszczam dziś ściągę, w której znajdziecie zbiór wpisów z innych blogów, pełnych inspiracji na świąteczny stół. 



Pomysłów jest tyle, ile osób publikujących przepisy. Mimo posiadania wielu książek kucharskich i tzw. "przepiśników", często szukam czegoś w Internecie. I przyznaję, że coraz częściej inspirują mnie blogerzy (nie tylko kulinarni) niż książki szefów kuchni.




  • Zacznijmy od mini upraw jeszcze z czasów szkoły podstawowej - polecam Wam tekst na temat rzeżuchy. Znajdziecie w nim informacje na temat zastosowania rzeżuchy dla zdrowia, urody oraz w kuchni. Taka króciutka ściąga, żebyście byli w pełni świadomi, co dobrego spożywacie. 




  • Jako osoba aktywna fizycznie i interesująca się zdrowym odżywianiem, nie mogę przemilczeć propozycji na dania wielkanocne w wersji fit. Najbardziej zainteresował mnie... majonez jogurtowy, ponieważ jestem miłośniczką smaku domowych majonezów. Koniecznie zajrzyjcie i zastanówcie się, czy nie chcecie czasem przyrządzić wspomnianego już majonezu, a także żurku, faszerowanych jajek czy sernika w wersji light. Inne przepisy na wielkanocne potrawy w wersji fit znajdziecie w e-booku, który znajdziecie tutaj. A obok przepisów odrobina porad świątecznych, np. jak jeść, by się najeść a nie przejeść. 






  • Święta bez pasztetu to chyba nie są święta, prawda? Ja pasztety uwielbiam na co dzień, zarówno te kupne (ale ze sprawdzonego źródła), jak i domowe. Ostatnio coraz częściej spotykam pasztety roślinne, które są prawie tak samo pyszne, jak mięsne. Na jednym z blogów, które odwiedzam, znajdziecie przepis na wegański pasztet jaglano-pieczarkowy. 









  • Miłośnikom soli polecam wpis Wielkanoc na słono, w którym znajdziecie kilka fajnych przepisów, które zaspokoją Wasze spragnione białych kryształków (jakkolwiek to brzmi!) podniebienia. Niektóre zdjęcia kuszą, by ugryźć monitor. Serio. Albo to ja mam jakieś dziwne smaki dziś ;)





Miłego i smacznego inspirowania się! 

9 komentarzy:

  1. Ale smaczne zestawienie!!! Serdecznie dziękuję za polecenie mojej strony! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo a to zaskoczenie ;) dziękuję, cieszę się, że mój przepis się podoba 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne zestawienie. Taki bank przepisów na czarną godzinę :-) Uprawy ze szkoły podstawowej obudziły we mnie wspomnienia, bardzo miłe zresztą ;-) Chyba muszę do wrócić do tych praktyk ;-) Tym razem już z Córcią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to mam tyle pomysłów, że nie wiem które wybrać, bo nie dam rady wszystkich zrealizować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie chyba dziś będę robić żurek :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam że da się zrobić fit święta ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie szukam czegoś nowego na święta. Lubie czasami zaskoczyć swoich domowników. Dzięki za zestawienie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne zestawienie, z kilku przepisów na pewno skorzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie w tym roku Wielkanoc trochę w rozjazdach. Najpierw na Mazowszu z rodziną męża, później jeden dzień u moich rodziców, a później jeden dzień na chrzcinach, gdzie na dodatek jestem chrzestną. Ale dla mnie to w sumie nie jakiś wielki problem, bo do Wielkanocy jako takiej mam znacznie mniejszy sentyment niż do Bożego Narodzenia. Stąd też w tym roku nie mam w planach niczego gotować. Ale zestawienie przepisów bardzo sympatyczne.

    OdpowiedzUsuń