22 marca 2017

Co zamiast kremu pod oczy?

Pamiętacie o stosowaniu kremu pod oczy? W dzisiejszym wpisie podpowiem Wam, jakimi produktami możecie zastąpić drogeryjne kosmetyki przeznaczone do stosowania na okolice oczy. Ich przewagą jest bardziej przyjazny skład, a także wielozadaniowość - z powodzeniem zastosujecie je także do pielęgnacji twarzy, ciała czy nawet włosów. 



O tym, dlaczego warto stosować naturalną pielęgnację, już Wam pisałam. Każdego dnia jesteśmy narażeni na wszechobecną chemię (np. w kosmetykach do makijażu, odżywce do rzęs, mydle w płynie, środkach czystości, przetworzonym jedzeniu), dlatego tutaj, gdzie możemy, wybierzmy naturalniejszy zamiennik. ;)

Olej kokosowy
Na co dzień stosuję go do demakijażu, czasem w zastępstwie za inne smarowidła, m.in. krem pod oczy. Polecam posmarować nim okolice oczu podczas ich malowania - w przypadku nieudanego makijażu czy odbicia się tuszu bądź obsypania cienia do powiek, łatwiej usuniemy nadmiar kosmetyku ze skóry posmarowanej wcześniej właśnie tym olejem.


Masło kawowe
O tym produkcie pisałam już tutaj i tutaj. Produkt ten fajnie sprawdza się w pielęgnacji ciała, można stosować go nawet na włosy, jednak w przypadku twarzy jest jedno "ale" - działa idealnie, pod warunkiem, że nie macie żadnych wyprysków czy zaskórników. Kofeina pobudzając krążenie przyczynia się do rozsiana niepożądanych krostek po całej twarzy. Jedynym bezpiecznym miejscem na twarzy do stosowania masła kawowego jest skóra pod oczami. Polecam używać rano, szczególnie po nieprzespanej nocy - pobudzając krążenie pomaga w pozbyciu się sińców pod oczami. Masło kawowe, w zależności od producenta, kupicie nawet za 17 zł (ja kupując to marki L'Orient zdecydowanie przepłaciłam), a jeśli będziemy je stosować tylko pod oczy, to starczy nam na bardzo długo.


Masło karite
O zaletach masła karite i balsamów na jego bazie pisałam tutaj, tutaj i tutaj. Większość z Was na pewno wiele o nim słyszała/ czytała, bo jest to jeden - tuż obok oleju kokosowego - z najpopularniejszych produktów przeznaczonych do naturalnej pielęgnacji. Idealny do każdej partii ciała, także pod oczy. Szczególnie polecam to masło zimą i latem, czyli wtedy, kiedy nasza skóra jest narażona na szkodliwe warunki atmosferyczne. Nie tylko świetnie chroni, ale i w razie potrzeby regeneruje.


Maść z wit. A
Pamiętacie wpis o tanich smarowidłach aptecznych, które warto mieć w swojej kosmetyczce? Maść z wit. A odkryłam zdecydowanie za późno, a z powodzeniem mogłaby być sprzedawana za setki jako cudowny krem. Świetnie rozprawia się z przesuszonymi miejscami, a jako krem pod oczy świetnie natłuszcza, chroni i regeneruje naskórek działając przy tym przeciwzmarszczkowo. Należy jednak uważać, by nie przesadzić z jej ilością, bo jest to bardzo tłusty produkt. Do stosowania na dzień polecam zimą, natomiast w pozostałe pory roku świetnie sprawdzi się już przy wieczornej pielęgnacji.



Stosujecie kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji okolic oczu? Czy sięgacie po uniwersalne (także naturalne) produkty? Ja muszę Wam przyznać, że odkąd przerzuciłam się z kremów na wszelkie inne smarowidła, bardziej przyjazne naszej skórze, jestem bardziej konsekwentna, jeśli chodzi o regularne stosowanie. 



Jeśli interesuje Was temat naturalnego dbania o siebie i zdrowego stylu życia, zapraszam Was do mojej grupy na Facebooku : Działaj Naturalnie. Wymieniamy się tam nie tylko blogowymi linkami, lecz także doświadczeniami, które niekoniecznie były już publikowane w blogosferze. 

48 komentarzy:

  1. Świetny wpis :) często korzystam z tych produktów,a w szczególności z oleju kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej kokosowy to chyba najbardziej uniwersalny produkt. Wiele zastosowań zarówno w kuchni, jak i łazience.

      Usuń
  2. Może będę musiał spróbować, nieprzespane noce robią swoje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na nieprzespane noce najlepsze będzie masło kawowe.

      Usuń
  3. obecnie używam pod oczy kosmetyków dla dzieci

    u mnie akurat kosmetyki nigdy nie robiły specjalnej różnicy. jak jestem zmęczona, niewyspana, odwodniona i kiepsko odżywiona to wyglądam słabo. a jak o siebie zadbam to jest ok. smarowanie się traktuję trochę jak rozrywkę ;)

    a odnośnie oleju kokosowego to gdzieś w blogosferze mignęła mi informacja, że on może nie być taki super hiper do twarzy ponieważ może wysuszać skórę. wiesz coś na ten temat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie info też gdzieś kiedyś rzuciło mi się w oczy, ale na własnej skórze się nie sprawdziło. ;)

      Usuń
  4. Maść z wit A koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, sama żałuje że tak późno odkryłam jej szerokie zastosowanie.

      Usuń
  5. Ja często używam olej kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten olej jest częsty wieczorami, bo po demakijażu.

      Usuń
  6. U mnie olej kokosowy do twarzy (także pod oczy) i nawet do ciała;) Jest idealny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak również zdarza mi się go stosować.

      Usuń
  7. Nie jestem jakaś systematyczna w nakładaniu kremu pod oczu, ale staram się o tym pamiętać. Czasem nakładam właśnie maść z witaminą A bądź masło shea. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie widzę że jestem bardziej systematyczna odkąd stosuję naturalne produkty.

      Usuń
  8. Świetne propozycje :) Osobiście uwielbiam wit. A i masło kakaowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kakaowego jeszcze nie stosowałam, za twarde :D Ale kusi mnie takie w formie świeczki, co w ten sposób się je topi ;)

      Usuń
  9. Nie wiedziałam, że masło kakaowe tak świetnie działa na skórę pod oczami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie masc z wit. A dziala cuda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam, odkąd tylko odkryłam jej kosmetyczne zastosowanie. ;)

      Usuń
  11. Teraz używam kremu z marakują Make me Bio - jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post. Ja używam olej kokosowy i jestem bardzo zadowolona :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie olej kokosowy też świetnie sprawdza się od lat.

      Usuń
  13. Olej kokosowy to kosmetyczny cud. Sama stosuję go jako dezodorant i pastę do zębów (w obu przypadkach z dodatkami oczywiście).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dezodorant jeszcze nie stosowałam, ale recepturę na stworzenie tego kosmetyku z oleju kokosowego znam ;)

      Usuń
  14. Ja nie używam kremu pod oczy, generalnie używam bardzo mało kosmetyków, tylko te nazwijmy je niezbędne. Ale post przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo długo nie używałam, jednak z czasem zaczęłam i już mam wyrobiony taki nawyk. Ale jako miłośniczka naturalnej pielęgnacji staram się sięgać po tego typu zamienniki kremu pod oczy, co opisane w poście.

      Usuń
  15. właśnie minie pieką oczy a właściwie skóra w okół, dzieki...lece po wit.A

    OdpowiedzUsuń
  16. Masło shea swego czasu uwielbiałam stosować właśnie w takiej formie ;) O dziwo, mimo swojej tłustości spisywało się świetnie nawet pod mocnym makijażem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pod makijażem dobrze się sprawdza ;) Wprawdzie rzadko się maluję, ale przerabiałam masło shea pod podkładem.

      Usuń
  17. Póki co u mnie króluje mały roll-on pod oczy z Nivea. Niby jest dobry, bo okolice oczu wyglądają zdecydowanie lepiej. Jednak, o czym niedawno się dopiero dowiedziałam, Nivea znajduje się na liście producentów testujących na zwierzętach, a to z kolei "kłóci" się z moimi wartościami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się skończy, polecam spróbować któregoś z zaproponowanych naturalnych sposobów.

      Usuń
  18. Z przedstawionych przez Ciebie, nie używałam jeszcze masła kawowego, muszę się z nim zapoznać. Pod oczy uwielbiam nakładać olej lniany :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja właśnie szukam jakiegoś dobrego kremu pod oczy :) nie myślałam jeszcze o takich zamiennikach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci szczególnie maść z wit. A, jeśli skóra pod oczami wymaga u Ciebie wyjątkowej troski. A po zimie może tak być.

      Usuń
  20. O ile na dzien pod makijaz uzywam kosmetykow lzejszych, na noc nakladam bardzo tresciwe kremy. Ostatnio rowniez krem z wit A , lub typowo masc do oczu z wit A , polecam dziala cuda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O maści z wit. A typowo do oczu nie słyszałam, ja używam tej najzwyklejszej ;)

      Usuń
  21. Obecnie używam kremu Make Me Bio z marakują, jest genialny!!
    Masło shea uwielbiam, ale nie stosowałam pod oczy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Lecę do apteki po witaminę A :) Tylko...czy ona będzie dobra w Tajlandii? Może stosować ją tylko na noc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasami stosuję tę maść też w ciągu dnia. ;)

      Usuń