7 lutego 2017

Domowe sposoby na pielęgnację włosów zimą

Tym razem zdecydowałam się oddać klawiaturę innej blogerce. W tym wpisie poznacie kilka domowych sposobów na zimową pielęgnację włosów, które przygotowała dla Was Anszpi prowadząca bloga "Droga do perfekcyjnych włosów". 



Ponieważ zima nie chce jednak odpuścić, tym bardziej zachęcam do poznania zabiegów, które możemy wykonać w domowym zaciszu, tym samym regenerując nasze włosy.





Witajcie!
Zima nas nie opuszcza a wręcz przeciwnie mróz, wiatr i chłód ciągle się utrzymują narażając nasze włosy na zniszczenia i zły stan. Możemy jednak temu zapobiec, używając domowych sposobów, które Wam przedstawię.

Maseczka nr 1- potrzebujemy pół dojrzałego avocado, łyżkę oleju np. migdałowy i łyżkę miodu. Avocado należy obrać i zmiksować na papkę a następnie dodać olej i miód. Wszystko dokładnie wymieszać i nałożyć na wilgotne włosy, na ok. 20 min. Następnie kosmyki dokładnie umyć. Avocado można zastąpić bananem.

Maseczka nr  2- potrzebujemy 4 łyżki majonezu lub jogurtu naturalnego, 1 żółtko, 1 kapsułka witaminy E. Wszystkie składniki dokładnie z sobą mieszany, nakładamy na 20 min na wilgotne włosy po czym je myjemy.

Maseczka nr 3- potrzebujemy 2-3 liście z aloesu, kilka łyżek ciepłej wody, łyżeczkę miodu. Z liści aloesu wyciskamy miąższ i mieszany go z wodą a następnie dodajemy miód. Mieszankę nakładamy na włosy i trzymamy ok. 20 minut i zmywamy.

Płukanka- potrzebujemy 3 łyżki ziaren lnu i 2 łyżki octu jabłkowego lub soku z cytryny. Len gotujemy z szklanką wody, aż powstanie żel, który należy przecedzić i rozcieńczyć z wodą, następnie dodać ocet. Płukanką polewamy włosy i skórę głowy po ich wcześniejszym umyciu, i nie spłukujemy.

Serum olejowe- należy przygotować buteleczkę z sprey’em, 2 dowolne oleje tak po 2 łyżki (te które najlepiej się u nas sprawdzają), 2 łyżeczki wybranej maski, dodatkowo miąższ z liści aloesu.  Wszystkie składniki wlewamy do pojemniczka i mieszamy tak długo, aż się połączą. Jeśli serum będzie za gęste wystarczy dodać letniej wody. Serum nakładamy na suche włosy przed ich myciem i pozostawiamy na czas ok. 1 godz.

Po zastosowaniu wymienionych wyżej sposobów na pielęgnację włosów, będą one: odżywione, nawilżone, wygładzone, błyszczące, śliskie. Płukanka sprawi, że łuska włosa się domknie i skóra głowy będzie świeża.



Jeśli macie chęć i czas poczytać więcej na temat pielęgnacji włosów zapraszam Was na mój blog: http://drogadoperfekcyjnychwlosow.blogspot.com/
Pozdrawiam gorąco,
Anszpi

18 komentarzy:

  1. Super przepisy, tak jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O maseczce z lnu słyszałam fajne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś stosowałam maskę lnianą z Joanny, była świetna! Domową z lnu też robiłam, ale nie zawsze mam czas na robienie glutków.

      Usuń
  3. U mnie najbardziej sprawdzają się oleje ( w szczególności kokosowy), ale też i coś z silikonami, aby ochroniło końcówki i nieco obciążyło włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy również uwielbiają olejowanie.

      Usuń
  4. Ja osobiście polecam też olej z rokitnika. Olej z rokitnika to jeden z najbardziej cenionych, naturalnych preparatów zdrowotnych. Jego wyciąg działa leczniczo na skórę z przebarwieniami czy uciążliwymi bliznami oraz wspomaga gojenie ran. Dzięki zawartości kwasu omega 7 działa odmładzająco, dlatego wykorzystywany jest w kremach, odżywkach i innych kosmetykach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o nim, ale nie stosowałam.

      Usuń
  5. Muszę wypróbować te maseczki, bo ostatnio moje włosy zrobiły się jakieś suche i wyglądają jak siano :) Ratuje je olej kokosowy, bez niego byłaby totalna klapa :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje bardzo lubią lniany i ze słodkich migdałów. Ale na swoje pięć minut czekają jeszcze inne oleje, zobaczymy jak się sprawdzą ;)

      Usuń
  6. Warto też zimą uważać na wodę. Zbyt ciepła mocno wysusza nasze włosy i skórę. Wtedy ciężko się poratować jakimkolwiek kosmetykiem. Ale jak chodzi o włosy to na moje fajnie działa olej arganowy. Nie obciąża ich, ale daje go głównie na końcówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś kupiłam we Włoszech szampon z olejem arganowym, był cudowny. Niestety w Polsce nie znalazłam dobrego produkty, który go zawiera, więc pozostaje mi właśnie kupić sam olej arganowy.

      Usuń
  7. Maskę do twarzy domowym sposobem chętnie zrobię, ale jeśli chodzi o włosy, to już nie za bardzo. Kilka razy próbowałam i zazwyczaj potem wkurzałam się, bo coś się nie domywa itp. Chętniej sięgam po olej i gotową maskę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj blendować składniki, konsystencja będzie lepsza i łatwiej się zmyje.

      Usuń
  8. Włosy to coś o co najbardziej dbam, więc wszystkie rady i pomysły chętnie zawsze czytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szczególnie sporo podczytuję (i stosuję) po zimie, bo jednak włosy są po niej bardziej osłabione.

      Usuń
  9. Dzieki, za fajne pomysły na maseczki :) sama stosuję od jakiegoś czasu olejowanie i widzę już poprawe, ale nie zaszkodzi spróbować czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też olejowanie świetnie się sprawdza.

      Usuń