18 stycznia 2017

Ulga dla zatkanych zatok

Jesień i zima to czas, kiedy moje zatoki wyjątkowo cierpią. Niestety, na ten moment, żaden laryngolog nie był mi w stanie pomóc, więc muszę radzić sobie sama. Wiele czytałam o domowych sposobach oczyszczania zatok, jednak dziś skupię się na jednym, który świetnie udrażnia nasze drogi oddechowe, a także pomaga w leczeniu gardła i zabija bakterie. 

Tak wiele dobra kryje się w jednej malutkiej buteleczce. 



Zapachy odgrywają w moim domu bardzo ważną rolę, szczególnie, gdy zaczyna się sezon grzewczy. Jako alergiczka niezbyt dobrze reaguję na suche powietrze, więc nawilżacz powietrza zawieszony na kaloryferze to mój obowiązkowy gadżet na jesień i zimę. Staram się wykorzystywać podgrzewaną ciecz i dolewam do niej kilka kropli wybranego olejku eterycznego, nie tylko ze względu na zapach, lecz także właściwości, których w danym momencie potrzebuję. I tak w czasie, gdy moim problemem stają się zatoki, w domu unosi się zapach olejku eukaliptusowego. 


Olejek eukaliptusowy wlewam zarówno do nawilżacza powietrza, jak i stosuję podczas inhalacji. Ten drugi sposób jest zdecydowanie skuteczniejszy, a pierwszy traktuję jako dodatkowe działanie. 


Inhalacja z olejkiem eukaliptusowym:
  • mały czajnik z wrzącą wodą
  • ok. 4-5 kropli olejku eukaliptusowego
  • garnek lub miska
  • ręcznik 
Wlewamy trochę wody do garnka/ miski, wkraplamy olejek eukaliptusowy, dolewamy resztę wody. Pochylamy się nad naczyniem, głowę zakrywamy ręcznikiem, tak, by para nie uciekała, lecz trafiała do naszych dróg oddechowych. Oddychamy ok. 5 minut, możemy na zmianę - trochę nosem, trochę ustami. 

Para z olejkiem eukaliptusowym świetnie udrożni i zdezynfekuje drogi oddechowe, złagodzi przeziębienie i stany zapalne gardła (działa przeciwzapalnie, odkażająco i przeciwbakteryjnie), a przy okazji rozszerzy pory skórne, dzięki czemu ewentualna maseczka oczyszczająca będzie skuteczniejsza.


Jeśli interesujesz się tematyką naturalnego dbania o siebie oraz chcesz dowiedzieć się więcej o zdrowym stylu życia czy domowych sposobach na zdrowie, dołącz do mojej grupy na Facebooku "Działaj naturalnie". Zachęcam również do polubienia i obserwowania mojej strony na Facebooku, gdzie w każdy piątek organizuję dla Was Link Party. 

74 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. W takim razie dobrze, że tu trafiłaś. ;)

      Usuń
  2. Zawsze staram się naturalnymi sposobami zwalczać przeziębienia. Moim numerem jeden jest miód, gorąca woda, cytryna i imbir,płukanie solą gardła, bo często mam nim problemy. 3 dni w łóżku z termoforem, zmienianym kiedy już nie jest gorący i tak wypędziłam ostatnio złe choróbsko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe sposoby są najlepsze. U mnie na choróbsko sprawdza się też picie lipowego kwiatu, ale o tym pewnie będzie oddzielny wpis.

      Usuń
  3. olejek eukaliptusowy świetnie się sprawdza! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest to jeden z lepszych olejków eterycznych.

      Usuń
  4. Wiele osób ma problem z zatokami. Ja przez całe dzieciństwo męczyłam się z nimi, mnóstwo inhalacji (nawet z eukaliptusa), leki, sanatoria, lekarze... Do dziś mam z nimi problemy, zwłaszcza w okresie wiosenny, kiedy rozpoczyna się sezon alergiczny. Zimą na szczęście mam spokój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja znajoma zdradziła mi sposób na domowe płukanie zatok, jednak jeszcze nie próbowałam (olejek pomógł). Ale jej sposób jest skuteczny, bo całe życie chodziła po laryngologach i piła Theraflu. Na YT znajdziesz sporo filmików z instrukcją jak płukać nos i zatoki wodą z solą.

      Usuń
  5. Zatoki.... bolączka ostatnich kilku lat... Super post i bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post się przyda ;) Mam nadzieję,że sposób z olejkiem przyniesie szybką ulgę.

      Usuń
  6. Również polecam tego typu inhalacje. Naturalne olejki eteryczne są niezastąpione. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zatoki najlepiej pomaga mi właśnie inhalacja z eukaliptusowym, ale też olejek z drzewa herbacianego dobrze się spisuje. W końcu działa przeciwzapalnie i przeciwgrzybiczo.

      Usuń
  7. Ech, sporo kiedyś o tym pisałem (taka praca ;)
    A co do olejków - nie tylko eukaliptusowy tak działa, np. sosnowy też daje radę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam inhalacji z sosnowym, ale czytałam, że działa.

      Usuń
  8. Oj, ja też cierpię bardzo na zatoki, ale mam nadzieję, że tej zimy nie będzie tak źle :) Dzięki za wpis, na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń
  9. To coś dla mnie... Też od dłuższego czasu walczę z zatokami. Ostatnie 3 dni non stop boli mnie głowa i jestem wściekła, bo nie pozwala mi to normalnie funkcjonować. Płuczę zatoki irygatorem i to odrobinę pomaga, ale to również zbyt mało, by ukoić ból. Na pewno wypróbuję metody z Twojego wpisu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, na pewno będzie Ci się lepiej oddychać.

      Usuń
  10. Zapomniałam o tej metodzie, a ona naprawdę działa cuda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z moich ulubionych, bo uwielbiam zapach olejku eukaliptusowegom

      Usuń
  11. na pewno spróbujemy z moim narzeczonym. Znudziło nam się wydawanie milion na ibupromy od zatok :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sporo wydawałam na Theraflu Zatoki :/

      Usuń
  12. Olejek eukaliptusowy już od wiele lat cieszy się u nas sporym powodzeniem, lubimy jego zapach, pomaga w infekcjach, doskonały dodatek aromatyzujący do świec. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam jego zapach, nawet bez aromaterapii czy inhalacji ;) Wlewam do nawilżacza powietrza i w domu od razu inaczej ;)

      Usuń
  13. 💌 Coś idealnie dla mnie! zazwyczaj wlewam kilka kropel do kominka parowego z wodą, aby mi się po mieszkaniu rozchodziło, ale taki sposób chętnie wypróbuję ! :) 💋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposób, o którym wspominasz, też stosuję.

      Usuń
  14. Ja korzystam z Olbas Oil i faktycznie trochę pomaga - pewnie pomaga bardziej na zatoki jeśli jest się przeziębionym, a nie na wtedy kiedy problem z zatokami jest spowodowany alergią, ale ważne, że pomaga ;) Ja dodatkowo skrapiam poduszkę przed snem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię też trochę posmarować nim miejsce między nosem a ustami.

      Usuń
  15. to coś dla mnie - od czasu do czasu mam problem z zatokami i zwykle radzę sobie przy pomocy Olbas oil ale może teraz dla odmiany po prostu eukaliptus... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować. Uwielbiam ten sposób i zapach.

      Usuń
  16. Ja ten olejek stosuję do prania pościeli i ręczników - podobno niweluje roztocza i pyłki. Do inhalacji też się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja znowu dodaję olejek lawendowy do wody podczas płukania pościeli, ręczników czy piżam.

      Usuń
  17. Ciekawy post :) naturalne sposoby są najlepsze ja na przeziębienie zawsze stosuję herbatę z cytryną, imbirem i kardamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post :) Lubie wszelakie naturalne sposoby!
    Zapraszam: www.fancycares.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalne sposoby może czasem wymagają więcej czasu, ale są o wiele lepsze ;)

      Usuń
  19. Może pomoże na mój wieczny katar :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomoże ;) Jak nie po pierwszej inhalacji, to po drugiej powinnaś poczuć ulgę.

      Usuń
  20. Zapamiętam i wypróbuję, ale wyobraź sobie, że moje problemy z zatokami znacznie się zmniejszyły, od kiedy wyeliminowałam z diety gluten... Serio, zniknął mój wieczny katar i ból głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę. Ja ograniczam gluten od zeszłego roku (całkowicie jednak go nie wyeliminowałam) i też widzę poprawę w samopoczuciu.

      Usuń
  21. Temat, który w tej chwili mnie bardzo interesuje. Dzięki za tyle informacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znalazłaś u mnie interesujące Cię informacje ;)

      Usuń
  22. Super, ja jak mam katar zawsze z zatok i bolesny. Zaopatrze sie w ten olejek. Dzieki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Robię podobnie amolem. Ale ten olejek zdecydowanie wypróbuję poniewaz moje zatoki od zawsze mają problem. Od dzisiaj facebook'u działam z Tobą naturalnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Kobieto! Uratowałaś mi życie! :) Walczę z zatokami od grudnia. Dosyć mocno rozchorowałam się, brałam chyba z 3 antybiotyki, które nie pomagały. Robiłam inhalacje z soli fizjologicznej i generalnie to pomogło najbardziej, ale sól to tylko sól. Dolewałam do niej amol i generalnie to też całkiem fajna metoda. Nie doleczyłam się jednak, po tygodniowym zwolnieniu poszłam do pracy, chociaż nie powinnam i tak do tej pory się z tym męczę. Wypróbuję Twój sposób i sprzedam koleżankom, bo one też mają podobne problemy. Ostatnio moja babcia poleciła mi smarowanie nosa maścią majerankową i trochę to pomogło, ale nie do końca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak mi miło i jak serce mi rośnie, gdy czytam takie komentarze! Dziękuję i życzę Wam dużo zdrowia.

      Usuń
  25. Muszę spróbować, może i mi pomoże choć jes to trochę inny problem ponieważ mam wiecznie lekko zapchany nos (oddycham przez niego normalnie ale ciągle mam katar). Lekarze nie widzą w tym żadnego problemu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj znam ten problem. Proponuję zadbać o nawilżenie powietrza, pomaga.

      Usuń
  26. Twego sposobu nie znam :) Wypróbuję, jeśli będę potrzebowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby potrzebą był co najwyżej lekki katar, a nie problemy z zatokami. ;)

      Usuń
  27. Pamiętam jako dziecko takie inhalacje. Akurat na czasie bo sezon na choroby :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stąd ten wpis, właśnie w tym czasie. Metoda bardzo pomocna i warta polecania.

      Usuń
  28. Ja mam w domu olejek eukaliptusowy i stosowałam go do masarzu przy przeziębieniach u dzieci. Nie miałam pojęcia, ze pomaga przy zatokach. Olejek ten pięknie pachnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem wielbicielką jego zapachu ;)

      Usuń
  29. Uwielbiam takie zapachy i takie olejki! są boskie!!!
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je uwielbiam i w okresie jesienno- zimowym są obowiązkowe w moim domu ;)

      Usuń
  30. Mamy okazję zobaczyć Pani bloga po raz pierwszy i jesteśmy pod wrażeniem, będziemy zaglądać częściej! ❤️ Zapraszamy Panią i czytelników do wzięcia w udziału w konkursie walentynkowym, w którym można wygrać perfumy Carolina Herrera Good Girl, Armani Acqua Di Gio Profumo oraz voucher. Pozdrawiamy! http://wisebears.pl/konkurs-walentynkowy/

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzięki za przydatne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Odpowiedzi
    1. Ze względu na właściwości tego olejku, warto taką inhalację przeprowadzić czasem dla profilaktyki ;)

      Usuń
  33. Mój M. ma wieczne problemy z zatokami więc Twój przepis spadł nam z nieba ;) będziemy testować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że pomoże ;) Fajnie też zmieszać kilka kropli z wodą i polać tym kamienie w saunie ;)

      Usuń
  34. Czesty problem takze u nas, dzieki za rady

    OdpowiedzUsuń
  35. W listopadzie miałam zapalenie zatok, ale teraz chyba znowu mnie dopada ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zainwestować w ten olejek ;) Daje ulgę. ;)

      Usuń