29 września 2016

Księga stylu Coco Chanel

Pierwszą książką, której recenzji zażyczyliście sobie głosując na moim fanpage'u , jest "Księga stylu Coco Chanel". Otrzymałam ją w ramach współpracy z Wydawnictwem Lierackim.



Czytając Wasze komentarze przy mojej recenzji "Szkoły wdzięku Madame Chic" zauważyłam, że tematyka elegancji, dobrych manier i ogólnego odchodzenia od bylejakości jest dla moich czytelników interesująca. Dlatego przy współpracy z Wydawnictwem Literackim będę publikować Wam recenzje książek utrzymanych w tym stylu. 





W moim odczuciu książka ta jest bardziej inspirującą biografią niż poradnikiem. Oceniając po tytule i okładce wyobrażałam sobie, że będzie to kolejny poradnik stylu, pełen wskazówek dotyczących kompletowania własnej garderoby, tak, by wszystko było utrzymane w stylu ikony, jaką jest Gabrielle Bonheur Chanel (bo tak brzmi jej prawdziwe nazwisko). Jednak już podczas lektury pierwszego rozdziału książki zauważyłam, że mam do czynienia z biografią, która jest wzbogacona poradami. Było to jednak naprawdę miłe zaskoczenie i wcale nie poczułam się z tego powodu rozczarowana. Przez całą książkę przewija się pragnienie żakietu Chanel, na zdobycie którego autorka w końcu znajduje sposób. Jaki? Nie powiem Wam, przeczytajcie książkę. ;)

"Księga stylu Coco Chanel" jest wydana w prosty sposób, zawiera czarno-białe (moim zdaniem piękne) ilustracje, a brak kolorowych zdjęć i wyszukanej szaty graficznej wcale nie przeszkadza w szybkim chłonięciu treści tej książki. Wręcz przeciwnie - pozycja jest wydana w sposób prosty, a w końcu to właśnie do prostoty przekonywała kobiety Coco Chanel.



Książka przedstawia nam historię najsłynniejszej projektantki świata, a konkretnie różne wersje jej życiorysu, bo Gabrielle Chanel często kłamała na temat swojego dzieciństwa czy szczegółów romansów. Autorka książki przytacza różne znane wersje na temat poszczególnych etapów życia projektantki, momentami sugerując, która z nich jest bardziej prawdopodobna. Daje nam również porady inspirowane postawą Coco Chanel, i tak naprawdę to od nas zależy, czy przyjmiemy je na poważnie, czy z przymrużeniem oka. Nie zabraknie również tego, co z Chanel ściśle związane, czyli historii mody, oczywiście z naciskiem na historię marki Chanel, zarówno w kwestii mody, jak i produkcji perfum. 



Fakty biograficzne (a raczej zbiór różnych wersji tych faktów), zabawne anegdoty oraz wzmianki dotyczące mody, stylu i marki Chanel sprawiają, że książkę czyta się szybko, w sposób lekki i przyjemny. Dzięki tej książce nie tylko poznacie szczegóły życia Coco Chanel, lecz także dowiecie się - paradoksalnie - że aby nosić się w stylu Chanel, wcale nie musicie mieć niczego od Chanel. A właściwie to w Waszych szafach jest bardzo wiele rzeczy, które zawdzięczacie tej projektantce - np. żakiety, które w połączeniu z dżinsami mogą stworzyć prostą, elegancką kreację, spódnice w kształcie litery A, sztuczna biżuteria, kardigany - to tylko część rzeczy, które znajdziemy w naszych szafach dzięki Chanel. 



Dodatkowo, niezależnie od tego, która wersja dotycząca przeszłości Chanel jest prawdziwa, jej biografia przypomina bajkę o Kopciuszku, a chyba każda z nas w dzieciństwie bardzo ją lubiła - "Księga stylu Coco Chanel" pokazuje, jak zabiedzona wychowanka sierocińca, opuszczona przez ojca po śmierci matki, stała się wyznacznikiem tak pożądanego stylu, dokonując prawdziwej rewolucji w świecie mody.

Książkę możecie zakupić bezpośrednio na stronie Wydawnictwa Literackiego.Tam też dostępny jest fragment do przeczytania. 

69 komentarzy:

  1. Książka pięknie się prezentuje - można nawet użyć wobec niej określenia "stylowa" i nie będzie to żadną przesadą.

    Najbardziej podoba mi się ten przekaz mówiący o tym, że wcale nie musimy mieć w szafie niczego markowego, by nosić się w odpowiednim stylu. Bardzo fajne przesłanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest tekst, który powinno się wpajać wszystkim osobom fanatycznie podążającym za modą.

      Usuń
  2. Czytałam kiedyś biografię Coco Chanel. Ciekawe jak bardzo "Księga stylu Coco Chanel" się od niej różni?

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przyznać, że zachęciłaś mnie do sięgnięcia po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego typu komentarze najbardziej cieszą i motywują :)

      Usuń
  4. Czasem te czarno-białe ilustracje przemawiają o wiele lepiej do czytelnika niż te barwne - tu są, moim zdaniem trafione. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Coco, chociaż gdzieś ta postać zawsze mi się w lekturach czy filmach przewija. Zerknę na fragment, z ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, może fragment Cię zaciekawi i sięgniesz po tę książkę.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Kupuj, śmiało! Chociaż w większych miastach powinna być dostępna w bibliotekach.

      Usuń
  6. To już jest druga książka o Coco Chanel, do której przeczytania w przeciągu krótkiego czasu zostałam skutecznie zachęcona :D Szczerze mówiąc, bardzo rzadko sięgam po biografie, autobiografie, czy inne lektury w tym gatunku, jednak trzeba przyznać, że książki o Coco mają coś w sobie :) Może to przesłanie, może prostota i elegancja jaką emanują te książki, nie wiem, ale czas chyba przekonać się osobiście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeśli jest to druga rekomendacja, to musisz poważnie pomyśleć o lekturze. ;)

      Usuń
  7. Lubie takie poradniki, tego jeszcze nie miałam okazji przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wolnej chwili musisz koniecznie nadrobić! Ja teraz czekam na jakąś wolną chwilę, by poczytać i zrecenzować kolejne książki poradnikowe od wydawnictwa.

      Usuń
  8. Książka niestety nie w moim stylu, niemniej jednak świetna recenzja! ;-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam wszystkie pozycje dotyczące CC. Juz chyba ze trzy pochłonęłam, ale do tej jeszcze nie doszłam:) Bardzo polecam Library Luminaries Chanel Illustrated Biography. Pozycja sprzed miesiąca. Taka mała książeczka z ilustracjami z życia Coco. Sama słodycz:) A pozycje o Diorze Cie interesują? Jeśli tak to możesz zerknąć tutaj http://geeway.pl/2016/08/15/od-spidermana-az-do-diora-czyli-historia-milosna-niby-przypadkow/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam wszystkie książki z serii "Madame Chic...", jednak leżą na półce i zbierają kurz. Nie znalazłam czasu [jeszcze[, by się do nich dorwać. W zeszłym tygodniu byłam we Francji na urlopie i napatrzyłam się na życie Francuzek i od tamtej pory bardzo mnie ciągnie, by przeczytać wszystko, co o nich mam. Nie przepadam za biografiami, jednak na mojej liście czeka już film o Coco Chanel, więc chyba pokuszę się też o książkę. Dzięki i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dwie książki z serii "Madame Chic..." przeczytałam, została mi jeszcze jedna - "W domu Madame Chic" czeka na swoją kolej.

      Usuń
  11. Przepiękna książka, chociaż to kompletnie nie jest moja bajka - lekturę raczej sobie odpuszczę, ale będę ją miała na uwadze jako ewentualny prezent dla kogoś innego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że może być to fajna propozycja na prezent, szczególnie dla osoby lubiącej biografie i poradniki.

      Usuń
  12. Jestem molem książkowym, a takie książki uwielbiam ;) chętnie bym ja miała u siebie na półce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To chyba jedyna książka o stylu, której jeszcze nie czytałam :) Pozdrawiam, Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona jest bardziej biograficzna niż poradnikowa, ale warto po nią sięgnąć.

      Usuń
  14. Zdecydowanie zachęciłaś mnie! Uwielbiam książki o modzie, ale nie przepadam za typowymi poradnikami. Według mnie znajdują się w nich zawsze te same informacje. Dlatego książka z dawką biografii, ciekawych anegdot oraz porad to coś idealnie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz możesz kupić ją na stronie wydawnictwa 35 proc. taniej wpisując w koszyku kod " wltargi2016 " ;) Do końca października ;)

      Usuń
  15. Zapowiada się na takie sympatyczne, tramwajowe czytadełko - nie miałabym nic przeciwko, gdyby dla zachowania równowagi czytania książek mniej i bardziej poważnych wpadła mi w ręce. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci ją :) Myślę, że powinna być dostępna w bibliotekach. A jeszcze dziś możesz kupić ją na stronie wydawnictwa z rabatem 35 proc. Wystarczy w koszyku wpisać kod wltargi2016

      Usuń
  16. Coco Chanel to prawdziwa ikona :) Chętnie sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto ;) A jeszcze dziś możesz kupić ją na stronie wydawnictwa z rabatem 35 proc. Wystarczy w koszyku wpisać kod wltargi2016

      Usuń
  17. Ciekawa pozycja, na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbyś chciała, to jeszcze dziś możesz kupić ją na stronie wydawnictwa z rabatem 35 proc. Wystarczy w koszyku wpisać kod wltargi2016
      Myślę, że 35 proc.to korzystny rabat ;)

      Usuń
  18. nie wiedziałam, że była taką kłamczuchą, a szkoda ;) za kłamstwami zazwyczaj czają się kompleksy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też odkryłam jej kłamliwą naturę dopiero dzięki tej książce ;)

      Usuń
  19. U mnie na blogu jest seria #SławniOpowiadają , gdzie czytam i recenzuje biografie :) Muszę poszukać w bibliotece czy jest biografia Coco Chanel :)
    Zapraszam Cię do siebie i na grupę na Facebooku, gdzie wspieramy się książkowo:
    https://www.facebook.com/groups/140958276298228/

    OdpowiedzUsuń
  20. No to już wiem co kupię siostrze pod choinkę

    OdpowiedzUsuń
  21. No to już wiem co kupię siostrze pod choinkę

    OdpowiedzUsuń
  22. czytałam ją jakiś czas temu i w ogóle nie pamiętam o czym była - czyli mnie nie zainteresowała, a muszę przyznać, że Madame COCO jest jedną z moich "idolek" biznesowych. Musze koniecznie do niej wrócić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przy drugim czytaniu książka bardzuej do Ciebie trafi. :)

      Usuń
  23. Podziwiam Chanel za jej wdzięki, klasę i niewymuszony styl. Dla zawsze będzie geniuszem stylu. Jedyna i niepowtarzalna. Bardzo chętnie się z proponowaną przez Ciebie książką zapoznam.
    Pozdrawiam świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że chwile z książką będą dla Ciebie przyjemne ;)

      Usuń
  24. Odpowiedzi
    1. Prosta i skromna. Pasuje do tej książki.

      Usuń
  25. Czytałam cudowną książkę o Coco Chanel pt. "Madmoiselle Chanel" i zakochałam się w tej kobiecie po uszy. W jej sile charakteru, uporze, niezależności, wdzięku, wyrachowaniu, jej emocjonalności. Obejrzałam film z Audrey Tautou w roli Chanel i zakochałam się ponownie. Podziwiam tą osobę za to jak zwycięsko udało jej się wyjść z trudnej walki którą musiała stoczyć :) "Księga stylu Coco Chanel" pewnie nie doda niczego nowego do tego czego już zdążyłam dowiedzieć się o projektantce, ale o tak niesamowitych osobach zawsze czyta się z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też podziwiam Chanel, właśnie za to, co piszesz.

      Usuń
  26. Poradniki dotyczące stylu trochę mi się przejadły, ale ten bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat jest bardziej biografia przeplatana poradami.

      Usuń
  27. NIe wiedziałam, że była z niej taka kłamczuszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ;) Dopiero z tej książki się dowiedziałam tylu ciekawostek.

      Usuń
  28. Ta książka od dawna jest na mojej liście zakupowej :D
    Każdy musi czasem kłamać, by się że tak powiem WYBIĆ :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nie wiem, czy każdy ;) Ale w przypadku Coco kłamstwo było wskazane, bo bez tych zmyślonych historyjek byłoby jej ciężko zabłysnąć w towarzystwie i zaistnieć w świecie.

      Usuń
  29. Zastanawiałyśmy się razem z moją siostrą nad tą książką. Trzeba przeczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Stylowo :) Ciekawa jestem co tam ciekawego w tej stylowej książce naprodukowano :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię biografie, a Chanel bez wątpienia ma jedną z bardziej intrygujących. Artykuł zachęca do przeczytania dodatkowo jeszcze tej książki. Na marginesie bardzo estetyczna strona, piękne zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ładna książką, świetny pomysł na prezent dla kobiety! Sama też bym się skusiła,żeby przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie wydana, w taki prosty, elegancki sposób. Bez nadmiaru upiększeń.

      Usuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. O takich postaciach jak Coco, można słuchać i czytać w nieskończoność... <3

    OdpowiedzUsuń