15 sierpnia 2016

Szkoła wdzięku Madame Chic

Wciąż jestem pod czarem francuskiego szyku, co zmusza mnie do sięgania po kolejne książki poświęcone tej tematyce. Dziś pora na inną książkę z serii opowiadającej o wnioskach, jakie autorka wyciągała z pobytu we Francji. 



Zachwycona książką "Lekcje Madame Chic", bez wahania zakupiłam inną publikację - "Szkoła wdzięku Madame Chic".


Według mnie "Szkoła..." niewiele różni się od "Lekcji...". Autorka - dzięki temu, czego nauczyła się od swojej mentorki - wciąż przekonuje, że warto być elegancką na co dzień, dobre maniery mogą otworzyć nam wiele drzwi, a niektóre stany są kwestią perspektywy. Ta książka stanowi przypomnienie i uzupełnienie tego, o czym dowiedzieliśmy się czytając pierwszą część. Jednak o ile "Lekcje Madame Chic" to poradnik uczący życia pełnego pasji i dobrych manier, w którym znajdziemy wiele przykładów, o tyle "Szkoła wdzięku Madame Chic" to jakby raport z nauki, którą autorka otrzymała podczas pobytu we Francji oraz przekonywanie, że warto. 


Książka daje również wskazówki, jak być kobietą z klasą. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że po jej lekturze zaczniecie powoli odróżniać prawdziwie eleganckich ludzi od pozerów (nie tylko kobiety, również mężczyzn).

Kobieta z (prawdziwą) klasą: 

  • Dba o swój wygląd zewnętrzny. Docenia rolę makijażu, ale nie przedkłada go ponad pielęgnację, bo wie, że "lepiej malować na pięknym płótnie". Wybiera ubrania i dodatki dobrej jakości, sięga po te fasony, w których wygląda korzystnie, a nie po narzucone przez trendy
  • Dba o swój sposób wypowiadania się. Stara się poszerzać zasób słów, sięga również po te wyrazy, które nie są w powszechnym użyciu. Nawet, jeśli otoczenie początkowo dziwnie na to reaguje, jest konsekwentna, bo w końcu jej język o niej świadczy
  • Dba o swój rozwój intelektualny. Kreowanie się na osobę z klasą przy zaopuszczeniu edukacji i braku dalszego rozwoju, to zwykłe pozerstwo
  • Rozwija swoje pasje
  • Nie spowiada się ze wszystkich szczegółów swojego życia na Facebooku
  • Ma swoje zasady, ale o swoje walczy z kulturą
To tylko część informacji, jakie zyskamy cczytając tę książkę. Polecam wszystkim tym, którzy: 
  • Chcą dowiedzieć się więcej o francuskim stylu bycia i dobrych manierach
  • Chcą być (lub być bardziej) chic ;) 
  • Chcą sprawdzić, kto z ich znajomych ma prawdziwą klasę, a kto jest tylko pozerem - w końcu nie sama marynarka czyni gentlemana, a kolia w pojedynkę nie wykreuje damy.
I najważniejsze - niezależnie od tego, ile masz lat, nigdy nie jest za późno, by zacząć żyć z (prawdziwą) klasą. Dążenie do zmian na lepsze jest chic, i ta książka Cię o tym przekona. 

114 komentarzy:

  1. Czytałam lekcje Madame Chic, ale jakoś mnie nie porwały niestety ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dla mnie była to bardzo przyjemna, ciekawa i właśnie porywająca książka.

      Usuń
  2. Jeszcze nie czytałam tej książki, a przyznam, że lubię tego typu poradniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie ją zdobyć. Czyta się szybko i przyjemnie. ;)

      Usuń
    2. Ciekawe czy znajdę ją w mojej bibliotece...

      Usuń
  3. Nie spowiada się na Facebooku... Rany, ilu moim koleżankom bym poleciła tą pozycję! I sama też po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mogłabym ją polecić wielu znajomym, ale przyznaję - kiedyś sama bardzo regularnie i szczegółowo zdawałam relację ze wszystkiego w mediach społecznościowych. Uświadamia mi to funkcja wspomnień :) Ale najważniejsze, to opamiętać się w porę. :)

      Usuń
    2. Hihi, ja teraz też dużo mówię prywaty [na fanpage] - ale płynie to prosto z mojego serca, z chęci pomocy innym kobietom :)

      Usuń
  4. kusząca recenzja, kusząca książka... :) może kiedyś wpadnie w moje rączki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że recenzja przekonuje do książki. :)

      Usuń
  5. Nie przepadam za poradnikami, ale może się skuszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja znowu bardzo lubię poradniki, ale możliwe, że przez moje studia z polonistyki, gdzie wiele naczytałam się ambitniejszej literatury. I teraz ciągnie mnie do wszystkiego, co lżejsze i przyjemniejsze. :)

      Usuń
  6. Nie czytałam żadnej tego typu książki, może kiedyś spróbuje jej poszukać, ale jak na razie chyba wolę zajrzeć na blogi po tego typu porady:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja doceniam blogi i publikowane tam treści, ale do książek mam po prostu sentyment. Lubię mieć wszystko w jednym miejscu. ;)

      Usuń
  7. Patrząc na swoją szafę pewnie powinnam przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka traktuje o całokształcie, nie tylko o garderobie. Jeśli chcesz ogarnąć szafę, to polecam "Francuski szyk" albo "Elementarz stylu". Ja - póki co - zaczynam inną książkę stricte o garderobie, jak przeczytam, to podzielę się recenzją i tym, czy warto kupić.

      Usuń
  8. Sama dążę do tego by moja szafą była jak najbardziej minimalistyczna, więc książka powinna mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka traktuje o całokształcie, nie tylko o garderobie. Jeśli chcesz ogarnąć szafę, to polecam "Francuski szyk" albo "Elementarz stylu". Ja - póki co - zaczynam inną książkę stricte o garderobie, jak przeczytam, to podzielę się recenzją i tym, czy warto kupić.

      Usuń
  9. Przyznaję, że rzadko sięgam po tego typu książki, ale na pewno przemawia do mnie francuskie podejście do tematu :) wolę elegancję i klasykę, niż szalone eksperymenty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja. I to nie tylko w ubiorze, ale ogólnie w wyglądzie.

      Usuń
  10. Może być ciekawa, ale skoro obie książki są ppdobne, to chyba skuszę się na pierwszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja - dla kompletu - planuję jeszcze przeczytać "W domu Madame Chic".

      Usuń
    2. Ale akurat dziewczyna mojego brata chciała pod choinkę Lekcje, więc będzie okazja, aby sie z Madame Chick zapoznac:)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawa ! Zainteresowala mnie :) Widze ze jest ich cala seria :) Musze je znalezc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego, co się orientuję, to "Lekcje..." i "W domu..." można znaleźć w bibliotekach.

      Usuń
  12. Skusiłaś mnie na tę książkę, bardzo chętnie po nią sięgnę. :) Warto od czasu do czasu odświeżyć swoje nawyki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie, jeśli chodzi o dobre nawyki ;)

      Usuń
    2. Po przeczytaniu takiej książki, człowiekowi jakby bardziej chciało się zadbać o siebie, swoje samopoczucie i wygląd. :)

      Usuń
  13. Zainteresowałaś mnie :) Mi się bardzo podobała książka o innej tematyce, ale również we francuskim wydaniu: ,,W Paryżu dzieci nie grymaszą" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam tej książki, ale słyszałam o niej.

      Usuń
  14. Przyznam, że zaintrygował mnie recenzja. Gdyby nie ten stosik co leży na półce zaczęłabym już czytać a tak chyba będzie musiała zaczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też czeka stosik, ale czasem podczytuję pewne pozycje poza kolejnością. Tę książkę na szczęście czyta się bardzo szybko.

      Usuń
  15. Brzmi interesująco, lubię czytać o podejściu do życia kobiet w różnych miejscach na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety tego typu lektury nie przemawiają do mnie. Do damy dużo mi brakuje, czuje się sztcznie i nie lubię samego słowa "Elegancja". Tym razem lektura nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak - różne książki, różne grona odbiorców. ;)

      Usuń
  17. To spowiadanie się na Facebooku jest niestety dość powszechne i czasem mocno przesadzone

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Wszystko jest dla ludzi, sama doceniam media społecznościowe, ale są pewne sprawy, które warto zachować po prostu dla siebie, a nie dzielić się nimi w wirtualnym świecie.

      Usuń
  18. Czuje się bardzo zachęcona do przeczytania tej książki. Akurat te tematy ostatnio mocno mnie interesują!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama ostatnio czytam rożne tego typu książki, wkrótce będą kolejne recenzje. :) Temat ten nikomu na złe nie wyjdzie, więc tego typu książek nigdy za wiele.

      Usuń
  19. Trudne jest to bycie chic :) Mam jednak wrażenie, że takie poradniki wprowadzają sporo uproszczeń. Nie uważasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Warto po nie sięgać i się inspirować. A niektóre z nich - jak np. "Szkoła..." pomagają pewne sprawy ogarnąć i poukładać, no i odświeżyć maniery, o których wiele osób zapomina na co dzień.

      Usuń
  20. Chyba powinnam zacząć od tej pierwszej pozycji, bo nie miałam jeszcze przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Francja to mój świat! Zachęciłaś mnie baaaardzooooo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie szukam inspirujących poradników :) Znajdzie się na mojej liście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że ta książka jest baaaardzo inspirująca ;)

      Usuń
  23. A jest jakiś męski "odpowiednik" tej książki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka sama w sobie męskiego odpowiednika nie ma, ale jeśli szukasz poradnika w takim stylu dla mężczyzn, to polecam "Francuski szyk dla mężczyzn", "50 rzeczy, o których młody dżentelmen wiedzieć powinien" lub "Być dżentelmenem. Savoir-vivre nowoczesnego mężczyzny". Zorientuję się w temacie i jak znajdę więcej tytułów, to napiszę o tym.

      Usuń
  24. Szczerze mówiąc zawsze brakuje mi czasu na czytanie, ale tą książką tak mnie zachęciłaś i zaintrygowałaś, że chyba sięgnę po nią i dowiem się nowych rzeczy :) Uwielbiam tego typu tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło czytać tego typu komentarze. :)

      Usuń
  25. Odpowiedzi
    1. Jak będzie okazja - polecam po nią sięgnąć.

      Usuń
  26. Rzadko sięgam po poradniki. Chociaż słyszałam już wiele dobrego na temat wspomnianych przez Ciebie książek, jakoś nieszczególnie pociąga mnie ich lektura. Mimo wszystko jestem za wydawaniem takich tytułów - na pewno niejednej osóbce pomogą poukładać sobie co nieco w głowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja natomiast bardzo lubię sięgać po tego typu pozycje.

      Usuń
  27. Szczerze powiedziawszy nie wyobrażam sobie gdzie bym mogła te porady i lekcje wprowadzić w życie ;) Tym bardziej przy mojej pracy :D
    Ale pozycja ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zastanawiam się, czy to lektura dla mnie. Niby na naukę nigdy nie jest za późno...

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobre wychowanie, savoir vivre czyli pisząc kolokwialnie "ogłada towarzyska", poszerzanie słownictwa, dyskrecja i takt - zawsze są w cenie, ja miałam szczęście uczyć się tego w domu. Niemniej jednak wnioskuję z tego co napisałaś, ze książka jest godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście:) Nawet, jeśli jużmasz te cechy w sobie, to na pewno dowiesz się czegoś nowego ;)

      Usuń
  30. Coś pięknego. Wszystkie kobiety powinny czytać takie książki:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jako romanistka, lubię francuskie klimaty, z chęcią więc zajrzę do książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Słyszałam już o tej książce. Skoro już kolejny raz trafiam na nią to może czas przeczytać :)
    Miałam okazję przeglądać poradnik o podobnej tematyce, ale nie pamiętam niestety tytułu, bo było to jakieś trzy lub cztery lata temu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba znak - ta książka Cię szuka, skoro kolejny raz na nią wpadasz ;)

      Usuń
  33. po Twojej recenzji ,jak tylko wpadnie mi w ręce, czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie przepadam za poradnikami, ale Twoja opinia przypadła mi do gustu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Cieszę się, że wpis się spodobał.

      Usuń
  35. Ta książka również przypadła mi do gustu...piękne zdjecia :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  36. Na co dzień jestem "dziewczyną z sąsiedztwa" mającą dość spory pierwiastek męski w sobie- chyba potrzeba mi czasem inspiracji właśnie z takiej pozycji. Pomyślę nad tym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę pozycję oraz "Lekcje Madame Chic", czyli pierwszą część serii :)

      Usuń
  37. Dobra! zmotywowałaś mnie! Idę zrobić makijaż :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pełny rzadko robię, ale pomalowanie oczu to mój obowiązkowy punkt poranka ;)

      Usuń
  38. Cóż mnie samo życie nauczyło odróżniać ludzi..od kilkunastu lat dbam cały czas o swój wielopoziomowy rozwój, ale poradnik wydaje się ok i z pewnościa wiele może wnieść w życie kobiet które chcą popracować nad sobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję kilkunastu lat wytrwałości i zyczę kolejnych lat owocnej troski o siebie :)

      Usuń
  39. Na pewno ta pozycja przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam sięgnąć po nią w wolnej chwili. :)

      Usuń
  40. przeczytałam "Lekcje Madame Chic" i w przeciwieństwie do Ciebie, mnie ta książka nie zachwyciła. co więcej, chyba nawet zraziła mnie do kolejnych pozycji Pani Scoot, bo żadnej nie chcę już przeczytać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do każdego z nas trafia inna literatura i to jest fajne. Gdyby wszystkim podobało się to samo, to życie byłoby nudne. :)

      Usuń
  41. O tak! :) Zgadzam się w szczególności w kwestii wpisów na facebooku.. Neistety mam wrażenie, że ostatnio "spowiadanie się z całęgo swego życia prywatnego" jest niemal plagą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, spowiedź z życia prywatnego, bombardowanie stanami emocjonalnymi, informacja o każdym tupnięciu i każdym pierdnięciu. :D I to nawet wśród ludzi po 30. :D

      Usuń
  42. Chyba nie jestem 100% damą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu zawsze masz szansę na progres. ;)

      Usuń
  43. Chętnie sięgnę po tę pierwszą, "Lekcje ...". Wczoraj właśnie naszła mnie taka myśl, że po 4 miesiącach od urodzenia synka, należało by wziąć tyłek w troki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam poczytać, na pewno lektura będzie przyjemna. ;)

      Usuń
  44. Zaciekawiłaś mnie :) Fajnie wypunktowałaś najważniejsze sprawy. Może kupię narzeczonej w prezencie.

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie czytałam tej książki, jednak po przeczytaniu recenzji mam ochotę po nią sięgnąć. Tym bardziej skoro przyjemnie i szybko sie ją czyta...
    to cos dla mnie, przy dwójce maluchów czas jest kwestią deficytową 😉.
    Odnova.net

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lektura na pewno upłynie szybko i przyjemnie. A gdy ja czytam takie komentarze, mam ochotę jeszcze więcej recenzować. :)

      Usuń
  46. Dzięki wielkie za ten wpis! Kilka fajnych porad (pewnie po samą książkę bym nie sięgnęła). W szczególności podoba mi się ten punkt: "
    Nie spowiada się ze wszystkich szczegółów swojego życia na Facebooku" - oby więcej kobiet do tego się stosowało.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło czytając taki komentarz.

      Usuń
  47. w wielu miejscach slyszalam o tej ksiazce, i mimo, ze to nie moje klimaty, to mysle ze warto miec w swojej domowej biblioteczce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją oczywiście polecam, ale ja akurat jestem fanką tych klimatów i tej serii ;)

      Usuń
  48. Gdzieś ją już widziałam, ale teraz musze ją mieć ;)
    serdeczności ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Przekażę mojej żonie, bo mi fr szyk trochę nie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od razu sprezentuj ;) Będzie na pewno zadowolona.

      Usuń
  50. Cieszę się, że w tej publikacji poruszono nie tylko zagadnienie stylu i pielęgnacji urody, ale też obycia towarzyskiego i rozwoju intelektualnego. Dopiero wszystkie te dążenia razem wzięte mogą decydować o tym, czy którąś panią postrzegamy jako kobietę z klasą. Cieszyłabym się jeszcze bardziej, gdyby Polki bardziej aspirowały do tego miana niż naśladowały głupiutkie i rozkrzyczane celebrytki. :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jak dobrze, że książka nie skupia się tylko i wyłącznie na dbaniu o wizerunek zewnętrzny. Urzekł mnie fakt, że w znacznym stopniu poświęcono uwagę na aspekt duchowy czy też intelektualny. To czyni z niniejszej książki coś więcej, aniżeli zwykły poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  52. Rewelacyjna książka ☺

    OdpowiedzUsuń
  53. Jest niesamowita!! Każdemu polecam :) OBSERWUJE! świetny blog :*

    OdpowiedzUsuń