23 czerwca 2016

Francuski szyk! - jak stworzyć swoją idealną garderobę?

Zachwyt francuskim stylem zaowocował już wieloma publikacjami, poświęconymi przede wszystkim modzie, urodzie i stylowi życia kobiet z kraju nad Sekwaną. Sama podziwiam ten dyskretny, a zarazem pociągający, urok stylizacji Francuzek, szczególnie jeśli chodzi o klasykę, a nie ekstrawagancję. Dlatego też z chęcią sięgnęłam po kolejną książkę poświęconą Francuzkom.



Francuski szyk! - zostań własną stylistką, to książka, która na przykładzie stylu i garderoby francuskich kobiet podpowiada, jak idealnie skomponować swoją szafę. Obok praktycznych porad i zdjęć, nie brakuje ciekawostek, chociażby w formie wywiadów z projektantami i autorytetami świata mody.

Pierwsza rzecz, na którą zwróciłam uwagę, to bardzo ładne i eleganckie wydanie książki, które idealnie pasuje do francuskiej elegancji. Ładna i estetyczna szata graficzna, dobrej jakości papier - właśnie w ten sposób powinny być wg mnie wydawane publikacje poświęcone stylowi francuskiemu. Aż żal mi serce ściska, że nie dysponuję lepszym sprzętem do robienia zdjęć, przez co nie jestem w stanie przekazać Wam uroku i klasy tej książki. 


Jeśli chodzi o samą treść książki, mam mieszane uczucia. Znajdziemy  w niej wiele praktycznych wskazówek dotyczących organizacji własnej garderoby a także pielęgnacji ubrań czy dodatków z określonych materiałów. Bardzo podobają mi się fragmenty dotyczące tego, co w kobiecej szafie niezbędne oraz porady dotyczące wyboru poszczególnych fasonów. Podobały mi się również rady dotyczące tego, jak pozbywać się ciuchów i dodatków, których już nie nosimy. Książka zdecydowanie pomaga w skompletowaniu klasycznej garderoby, na każdą okazję, która będzie służyć nam latami.





Oczywiście wiele informacji podawanych przez książkę już znamy - doskonale wiemy, że najlepszym przyjacielem naszej figury są dobrze dobrane dżinsy, białą koszulę można nosić na wiele sposobów, a mała czarna małej czarnej nierówna. Mimo to, książka naprawdę jest warta zakupienia.



Niestety pojawiają się wzmianki o ekstrawagancji, która moim zdaniem bardziej pasuje do cyrku, niż na francuskie ulice. Dlatego podczas jej lektury warto zachować trzeźwy umysł i do pewnych pomysłów autorek podejść z dystansem. No, chyba że to ja mam zbyt konserwatywne podejście.




Mimo wszystko, książkę jak najbardziej polecam. Nie musimy traktować całości jej treści jako wyroczni, ale wychwytując najważniejsze, najbardziej uniwersalne wskazówki, jesteśmy w stanie stworzyć z jej pomocą uniwersalną garderobę na każdą okazję. 

81 komentarzy:

  1. Ja pewnie gaf w życiu dużo zaliczyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś mnie nie przekonują modowe poradniki :) Wydaje mi się, że poszukiwanie własnego stylu, to dużo bardziej złożona kwestia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, często nawet trwa to latami i ma związek z tym, jakie życie w danym momencie prowadzimy. Ja jednak lubię podcsytywać wszelkie poradniki stylu.

      Usuń
  3. Wydana rzeczywiście pięknie:) Francuski styl bardzo mi się podoba, tylko jakoś średnio mi z nim wychodzi;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wystarczy kilka prostych iuniwersalnych ubrań i jakieś ciekawe dodatki. Przede wszystkim prostota i dobrej jakości materiały ;)

      Usuń
  4. chyba by mi się przydała ta książka! Mam z tym ogromny problem....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka na pewno ułatwia poukładanie sobie pewnych spraw związanych ze stylem. Polecam ;)

      Usuń
  5. Trudno byłoby mi się rozstać z niektórymi ubraniami i dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam świadomość tego, że nie zawsze umiem się ubrać odpowiednio do mojej sylwetki czy też dobrać ubrania do siebie. Niby ubrań mam wiele, ale jakoś ciężko wybrac to co odpowiednie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie by się przydała taka porcja wiedzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam książkę ;) Chociaż w dzisiejszych czasach sam Internet jest w stanie dać nam sporą dawkę informacji na ten temat.

      Usuń
  8. Ja ostatnio wkrecilam sie w capsule wardrobe i wlasnie w ten sposob probuje stworzyc swoja idealna garderobe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam. Dla mniebyłoby to zbyt duże wyzwanie.

      Usuń
  9. Po powrocie z Paryza zwariowałam na punkcie stylu życia, urody i stylu Paryżanek i przeczytałam chyba wszystkie dostępne na ten temat książki - ta rownież :) Fajnie sie czyta, ale to chyba bardziej propozycja dla kobiet, ktore moda sie interesują niz kogos, kto potrzebuje gotowego poradnika - tu odeslalabym do Elementarza Kasi Tusk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Nie interesując się modą i traktując tę książkę jak wyrocznię i jedyne źródło inspiracji można zrobić z siebie clowna źle czującego się we własnych szmatach. Książka przyjemna, ale trzeba mieć do niej dystans i przy okazji wiedzę z innych źródeł.

      Usuń
  10. Z każdego poradnika coś się wyciągnie dla siebie. Tak też można szukać swojego stylu. I może być szybciej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja - sięgam po wiele tego typu publikacji i szukam w nich czegoś dla siebie.

      Usuń
  11. Czasami wystarczy wskazać kierunek, a dalej już można samemu eksperymentować i szukać sposobu wyrażania siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wydaje się być bardzo fajna! W sumie pozytywnie mnie zaskoczyła, bo spodziewałam się suchych opisów, a tu piękne fotografie, ciekawie rozplanowana szata graficzna, nie ma monotonii. Z chęcią bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aspekty, o których wspominasz, są dla mnie niezwykle ważne. Wprawdzie wiadomo, że książki (szczególnie poradniki) kupujemy przede wszystkim dla ich zawartości merytorycznej, jednak te wszystkie detale są również ważne, bo umilają nam czytanie. Zresztą tak jak napisałam w poście - skoro książka traktuje o Francuzkach, które są uznawane za subtelne i eleganckie, to wydanie powinno też takie być ;)

      Usuń
  13. Przydałby mi się taki poradnik, czasem nie wiem co na siebie założyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda z nas ma czasem ten problem. Moim rozwiązaniem jest zawsze biały top. :)

      Usuń
  14. Kolejny poradnik jak świetnie wyglądać, a niestety nawet gdy mamy taką wiedzę na wyciągnięcie ręki to nie potrafimy jej wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia czasu. Pewne rzeczy przychodzą w odpowiednim momencie, a takimi poradnikami fajnie jest się zainspirować.

      Usuń
  15. Mam wrażenie, że ostatnio wyszło tyle poradników tego typu, że nie wiem, za który się wziąć... :) Wszyscy dookoła probują zrobić porządek z moją szafą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, na ten temat powstaje wiele książek i innych publikacji, ale większość jest "na jedno kopyto". Mimo to, fajnie sięga się po kolejne pozycje.

      Usuń
  16. Wizualnie wydaje się być ok. ale chyba nigdy nie przekonam się do poradników tego typu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeśli nie są to Twoje klimaty do czytania, to polecam jako prezent dla kogoś, kto lubi tego typu książki. Bo wydana jest przepięknie!

      Usuń
  17. Zainteresowałaś mnie tą książką, choć osobiście takie lektury mnie nie porywają :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię tego typu książki i często po nie sięgam. Wydaje się, że już wszystko w temacie elegancji było powiedziane ,a jednak zawsze coś mogę nowego w nich znaleźć. Francuski szyk czeka w kolejce na przeczytanie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawa i wyczerpująca recenzja. :) Świetnie, że wstawiłaś zdjęcia z książki i jej małe fragmenty. To bardzo zachęca do zakupu/przeczytania książki. :) Pozdrowienia http://olamabloga24.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest tak pięknie wydana, że grzechem byłoby niewstawienie zdjęć wybranych stron ;)

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Niektóre strony mogą kojarzyć się z gazetą lub magazynem, ale papier kredowy, bardzo dobrej jakości, więc wygląda to dobrze.

      Usuń
  21. Książkę określiłabym jako krótki niezbędnik dla każdej kobiety, która odnajduje się w stylu kobiety niebanalnej, klasycznie eleganckiej, intrygującej i nonszalanckiej - w stereotypie Francuzki, który coraz ciężej spotkać również we Francji.

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie : http://snowarskakarolina.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie klasyczny stroje są najlepsze;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Książka świetna - potwierdzam :) Takie pytanie: czy zawartość Twojej szafy mocno zmieniła się po przeczytaniu książki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za dużo do zmieniania w mojej szafie nie było, ale innym okiem spojrzałam na niektóre swoje ciuchy i jeszcze krytyczniej podchodzę do wyboru ciuchów podczas zakupów.

      Usuń
  24. Zainteresowała mnie ta książka, chyba sobie ją kupię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Z tego co widzę, to Wydawnictwo Literackie ma ją w niższej cenie niż wcześniej, w razie czego zawsze można dorwać jeszcze taniej na Allegro.

      Usuń
  25. Fajna pozycja dla kobiet, które chcą znaleźć swój styl i nie ulegać wszystkim trendom modowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Ja właśnie należę do tych, co nie lubią gonić za trendami. Bo te wielkie hity sezonu mają to do siebie, że za jakiś czas staną się kitem. I przez ten pryzmat staram się oceniać każdą rzecz przed zakupem, choć czasem zdarzy mi się zaszaleć. Jednak głównym wyznacznikiem zakupów jest dla mnie to, w czym wiem,że wyglądam dobrze.

      Usuń
  26. Ojej tematyka zupełnie nie dla mnie, chociaż z jednym się zgadzam - nie lubię gonić za trendami i tego nie robię. Uważam, że ubrania nalezy dopasowywać do figury, charakteru i gustu osoby je noszącej, a nie do trendów. Uściski, KAsia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja. "Moda przemija, styl pozostaje" :) Wyboru ubrań należy dokonywać patrząc w lustro, a nie na strony magazynów z ostatnimi hitami sezonu.

      Usuń
  27. Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa i pięknie wydana. Świetna na prezent ;)

      Usuń
  28. na pewno jest to odpowiednia lektura dla osób, które poszukują własnego stylu. Myślę, że i mnie mogłaby się przydać. Chociażby z uwagi na fakt, że moja szafa pęka w szwach, a stale "nie mam się w co ubrać".
    pozdrawiam
    www.zyciejakpomarancze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako instrukcja porządkowania szafy na pewno się przyda ;)

      Usuń
  29. poszukując własnego stylu warto sięgnąć po taką lekturę. Nie każdy wie jak smacznie łączyć ze sobą elementy garderoby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka niestety miesza praktyczne porady z tymi trochę ekstrawaganckimi, ale da się wychwycić to, co najważniejsze w kompletowaniu garderoby.

      Usuń
  30. nie przepadam za tego typu książkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znowu bardzo lubię przeglądać różne poradniki.

      Usuń
  31. Ciekawe czy ta książka pomogłaby odnaleźć mój styl :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Odpowiedzi
    1. Format, gramatura papieru i szata graficzna to pierwsze rzeczy, które mnie w tej książce zachwyciły. Idealna na prezent :)

      Usuń
  33. Lubię takie poradniki, ale każdy odnosi się do francuskiego stylu:) #teamwłochy

    http://lacinemoda.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłoby powstać coś w tym stylu o Italii :D

      Usuń
    2. Chyba muszę się za to zabrać!! :)

      Usuń
  34. To książka? Wygląda jak magazyn modowy :D Genialnie zrobione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka. :) Jej szata graficzna jest rewelacyjna!

      Usuń
  35. Poradnik stylu przeczytałam i ku mojemu zdziwieniu wypadł nieźle. Przy okazji zerknę i na ten przez Ciebie rekomendowany ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne są tego typu książki, mogłabym je przeglądać i przeglądać, nawet, jeśli piszą o tym samym.

      Usuń
  36. Mając styczność z francuską rzeczywistością na co dzień, ten tytuł nie bardzo pasuje mi do realiów. Niestety coraz rzadziej na ulicach widuje się pełne klasy i szyku Francuzki. Może to kwestia regionu, w którym mieszkam, ale bywając w Paryżu mam podobne odczucia. Pewnie to przez wielonarodowość tego miasta. Dla mnie ten tytuł powinno zamienić się na "Włoski Szyk". To naród, który zawsze wie jak się dobrze ubrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ja znowu mam mieszane odczucia do do stylu ubierania się Włochów. Jak dla mnie to ich ciuchy są bardziej bazarkowe niż szykowne i zauważyłam też, że single (niezależnie od wieku) bardziej o siebie dbają, zwracają uwagę na swój styl, natomiast mężatki/ żonaci przypominają znudzone mamuśki/ tatuśki - mniej zadbani, nie przywiązują takiej uwagi do stroju na co dzień. Albo ja po prostu na takich trafiałam, a trochę włoskich miast odwiedziłam. O tych Francuzkach właśnie gdzieś czytałam, że takich pełnych klasy można spotkać coraz mniej na ulicach ich własnego kraju.

      Usuń
  37. Nigdy nie czytuje takich poradników, gdyż wydaje mi się, że niczego nowego już się nie dowiem... poza tym kwestia własnego stylu to sprawa bardzo indywidualna. Za to napewno przyda się to osobom, które kompletnie nie potrafią się ubrać i zdecydowanie szukają pomocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie takie książki są inspirujące i pomocne, gdy planuję jakieś "odgruzowanie szafy" ;)

      Usuń
  38. Bardzo fajna ta książka ale pewnie dowiedziała bym się z niej ze wpadki modowe to moja specjalność. Pozdrawiam i zapraszam do nas https://siostrydajarade.blogspot.com/2016/12/littlethings_13.html?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem.... ;) Jak dla mnie to w tej książce niektóre - nazbyt ekstrawaganckie - przykłady są wpadkami :D Trzeba czytać ją bardzo krytycznie, by oddzielić klasykę od nazbyt awangardowych wizji :D

      Usuń
  39. kiedyś bardziej lubiłam wszelakie modowe poradniki, ksiązki i gazety a przy dzieciach gdzieś zgubiłam radość z ubierania sie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oczywiste - zmiana priorytetów. :) Wiadomo, że dzieci są najważniejsze ;)

      Usuń
  40. chyba się skusze:) i zrobię sobie taki prezent:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prezent jest świetna, nawet dla samej siebie. Jedna z piękniej wydanych książek. ;)

      Usuń