3 lutego 2016

Sprawdzone drogeryjne produkty do blond włosów

Jeśli śledzicie mnie na Facebooku to wiecie, że zdecydowałam się na powrót do blond włosów. Zdania na temat tego, który kolor bardziej mi pasuje są podzielone, wydaje mi się jednak że mój typ urody - jasna cera i ciemna oprawa oczu - pozwala mi się odnaleźć w każdym kolorze. 



Rozjaśniane włosy wymagają szczególnej troski - trzeba zadbać nie tylko o kolor, ale też  poświęcać więcej uwagi kondycji włosów. 

Mając jasne włosy sięgam po sprawdzone już kosmetyki, są jednak produkty którym zamierzam zaufać po raz pierwszy. Dziś zapraszam Was na przegląd drogeryjnych kosmetyków, które przy moim blondzie zawsze dobrze się sprawdzały.



Kolor

Szampon L'Oreal Elseve Color Vive


Używałam zarówno przy ciemnych, jak i jasnych włosach. Efekt był zadowalający - dzięki formule odbijającej światło farbowane kosmyki wyglądają na świeże a dzięki zawartości filtrów UV kolor jest chroniony i nie blaknie. Niestety w swoim składzie zawiera silikony, co przy codziennej pielęgnacji może szkodzić włosom, dlatego stosuję go zamiennie z innymi produktami. Jeśli chodzi o linię Color Vive to ograniczam się jedynie do szamponu - w połączeniu z odżywką i/lub maską niestety zbytnio obciąża włosy. Szampon jak najbardziej polecam, ale nie jako jedyny produkt myjący. 

Szampon i odżywka John Frieda Sheer Blonde Go Blonder



Chyba najlepszy duet jaki było mi dane stosować. Cena produktów może zniechęcać, ale najczęściej starałam się upolować te kosmetyki podczas promocji. Efekty były widoczne już po pierwszym zastosowaniu. Obecnie moje włosy są lekko rozjaśnione, bo zdecydowałam się na stopniowe schodzenie do blondu, jednak gdy kilka lat temu miałam dużo jaśniejsze i zastosowałam szampon John Frieda, następnego dnia kilka osób spytało mnie czy byłam u fryzjera. Produkty mają działanie lekko rozjaśniające dzięki zawartości ekstraktu z cytrusów i rumianku. W składzie nie znajdziemy amoniaku ani wody utlenionej, dlatego działanie jest delikatne i oba kosmetyki można stosować w codziennej pielęgnacji włosów. W skład serii wchodzi również spray rozjaśniający, jednak jeszcze nie miałam okazji go przetestować. 

Seria Balea More Blond


Zarówno ze względu na opakowanie, produkty w serii (szampon, odżywka, spray), skład i działanie linia marki Balea przeznaczona dla blondynek nazywana jest tańszym i delikatniejszym odpowiednikiem opisanej wyżej serii John Frieda. Są to produkty które dopiero zamierzam przetestować, wierzę jednak że po zastosowaniu napiszę Wam dobrą recenzję. Skoro produkty John Frieda sprawdziły się u mnie dobrze, to te z Balei też powinny. Niestety trudno dostać te kosmetyki w Polsce, więc nie pozostaje mi nic innego jak zamówienie przez Internet.



Regeneracja

Maseczka regenerująca Joanna Naturia Len i Rumianek 


Jedyny produkt z tej serii który mogę polecić. O ile szampon i odżywka okazały się beznadziejne, o tyle maska stosowana z innym szamponem sprawdziła się u mnie świetnie. Włosy są po niej miękkie, delikatne w dotyku i przede wszystkim wyglądają jakby "odżyły". Polecam jeśli macie podatne włosy i lubicie u siebie ten efekt - maska bardzo dobrze wpłynie na sprężystość kosmyków. Jednak jeśli marzycie o idealnie prostych włosach to ten produkt może Wam trochę pokrzyżować plany. Ja z ręką na sercu mogę powiedzieć, że maska ta - choć tania, drogeryjna i raczej z niższej półki - uratowała moje włosy w dość szybkim tempie kilka lat temu, gdy były wysuszone od rozjaśniania i prostowania. Można stosować ją przez kilka chwil jak odżywkę, a można również zintensyfikować jej działanie poprzez dłuższe trzymanie na włosach i wspomaganie ciepłem. Polecam nakładać podczas seansu w saunie :)

Kuracja John Frieda Full Repair


W Polsce spotykam szampon, odżywkę, czasem maskę i jakiś spray. Ja jednak swój kosmetyk z serii Full Repair kupiłam w Niemczech i była to kuracja w saszetkach. Swoją drogą - ceny produktów John Frieda są w Niemczech o wiele niższe niż w Polsce. Kuracja bardzo fajnie zregenerowała mi włosy, musiałam jednak uważać by nie przytrzymać kosmetyku zbyt długo, bo ryzykowałam obciążenie. Najlepiej nałożyć produkt na umyte włosy a następnie wziąć dłuższy prysznic (taki połączony z peelingiem) i na końcu spłukać włosy. Nie wiem jak sprawdzają się produkty z tej serii dostępne w Polsce, ograniczyłam się tylko do tego co przywiozłam z Niemczech. 

Serum wygładzająco - regenerujące do końcówek włosów, seria z Apteczki Babuni od Joanny


Polecane do włosów suchych i zniszczonych. Przy rozjaśnianiu jest ten minus, że prędzej czy później końce staną się narażone na zniszczenia i wysuszenie. Nawet jeśli farbujemy sam odrost, to zawsze pod folią trochę produktu "dopadnie" nasze końcówki. Serum zawiera ekstrakt z miodu i proteiny mleczne, dzięki czemu bardzo silnie regeneruje i nawilża końcówki. Minusem niewątpliwie jest zapach, ale efekt wart poświęcenia. Niestety coraz mniej drogerii ma ten produkt w swojej ofercie.


Kaszmir w płynie firmy PROVIT


Kupiłam 4 lata temu z ciekawości w Rossmannie i niestety przeoczyłam moment w którym zniknął z półek na dobre. Produkt bardzo dobrze nawilżał moje włosy, sprawiał że były miękkie i błyszczące a na dodatek świetnie sprawdzał się jako lekki kosmetyk do stylizacji - gdy spryskałam nim włosy na wieczór i związałam w niedbałego koka, rano miałam naprawdę ładne fale które układały się tak jak chciałam. Teraz czeka mnie więc wyzwanie - odnaleźć mój kaszmir ;)

10 komentarzy:

  1. Jestem co prawda brunetka ale chodzi mi po głowie sombre, kiedyś już miałam ombre ale nie takie całkiem jasne☺ i szukam właśnie informacji czym takie rozjasnione włosy pielęgnować. A polecisz coś z tych fioletowych szamponów które niwelują żółty odcień? Miałam tylko Joannę☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam tych fioletowych więc nie wiem. Ja stosowałam tylko te serie z John Frieda a teraz czekam na przesyłkę serii Balea More Blond

      Usuń
  2. Produkty Jhon Frieda są rewelacyjne, ja używam tych do włosów ciemnych, a teraz ostanio zakupiłam do włosów cienkich i też jest ekstra. Cena faktycznie odstrasza, ale tak jak mówisz można polować na promocje. Nawet ostatnio była w Rossmanie więc zrobiłam zapas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, była promocja w Rossmannie w styczniu :) Ale niedawno zamówiłam sobie produkty z serii Balea More Blond na które właśnie czekam ;) Cenowo wyszło nieźle, bo za szampon, odżywkę i spray zapłaciłam 38 zł + koszty wysyłki. Za te pieniądze nawet nie miałabym samego sprayu z JF :D

      Usuń
  3. john frieda ma fajne prrodukty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Ale wydaje mi się że te dostępne poza PL są jakby porządniejsze ;)

      Usuń
  4. Dzisiaj chciałam kupić szampon John Frieda Sheer Blonde Go Blonder, ale cena mnie odstraszyła. Skoro efekt taki dobry to chyba następnym razem się zdecyduje. Chciałabym swoje naturalne włosy trochę rozjaśnić bez farbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam śledzić czy są promocje i wtedy zakupić ;) Ewentualnie sprawdzić na allegro czy jest dostępny taniej. Ja aktualnie testuję serię Balea do blondów.

      Usuń
  5. Ciekawią mnie produktu John Frieda ale nie mialam jeszcze okazji ich testowac chyba najbardziej ze wzgledu na cene ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz w Rossmannie jest na nie promocja.

      Usuń