6 lipca 2015

Beczułki po kawie z Lidla



Jeśli robicie zakupy w Lidlu na pewno kojarzycie kawy Melangerie sprzedawane w drewnianych beczułkach. Bardzo często zabieram je ze sobą jako prezent dla gospodarzy gdy jadę w odwiedziny, a w mojej kuchni również znajdują swoje miejsce. Zresztą nie tylko w niej.


Kawę pijam bardzo rzadko, jednak przez kilka lat uzbierało się kilka opakowań po wspomnianej Melangerie. Grzechem byłoby je wyrzucać, więc znajdują swoje zastosowanie nie tylko w kuchni, lecz także w innych pomieszczeniach.
 

Beczka na kawę, przyprawy lub słodycze
Chyba najbanalniejsze zastosowanie, prawda? Gdy kupuję kawę w woreczku czy słoiku często przesypuję ją do drewnianej beczułki, nawiasem mówiąc leciutko przesiąkniętej zapachem poprzedniej kawy ;) Na pewno wygląda to ładniej niż w przypadku słoików czy metalowych puszek. Cukierki i pomadki kupowane na wagę również trafiają do takich beczułek, bo przecież trzeba je wyciągnąć z tego woreczka i gdzieś dać ;) Śmiało można chować w nich różne przyprawy bądź produkty sypkie lub np. orzechy, jednak przestrzegam – beczki są lekko przesiąknięte kawą. Jak coś dłużej w nich poleży, może przyjąć subtelny aromat.


Organizery na kosmetyki
W końcu moje szminki i błyszczyki mają swoje miejsce, produkty do makijażu oczy swoje a lakiery do paznokci swoje! Beczułki z jednej strony stanowią uroczą ozdobę pokoju, a z drugiej – mają praktyczne zastosowanie. 


Schowki 
Spokojnie można powkładać do nich różne małe narzędzia urodowe (np. pęsetę, pilniczki, gumki i spinki do włosów czy cążki) oraz drobiazgi takie jak klucze czy kable USB i ładowarki. Kolejny przykład na praktyczne wykorzystanie czegoś, co jednocześnie stanowi ozdobę. 


Osłonka na doniczkę lub wazon
Były kwiaty w słoikach, w wazonach i doniczkach, więc dlaczego mówić „Nie” kwiatom w beczce? Te po kawie z Lidla są takich rozmiarów, że spokojnie można włożyć do nich mniejszą doniczkę lub malutki wazonik/ słoiczek z kwiatkami.

Mam nadzieję, że spodobały Wam się propozycje i że nie wyrzucacie takich opakowań po kawie ;)

6 komentarzy:

  1. Kawy nie pijam, ale te beczułki są super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od ponad roku pijam ją bardzo rzadko. Ale moje beczułki pochodzą z czasów gdy potrafiłam wypić kilka kubków w ciągu dnia.

      Usuń
  2. Jakoś nigdy nie widziałem tych beczułek, a w Lidlu bywam często

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One chyba są tylko co jakiś czas w sprzedaży. Ja najczęściej zaopatrywałam się w większe ilości tej kawy przed świętami.

      Usuń
  3. Kupiliśmy z mężem kiedyś taką beczułkę. Teraz trzymamy w niej słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiedziałam, że w Lidlu można coś takiego kupić. Nie jestem smakoszem kawy, ale chętnie kupiłabym jedną, a nawet dwie ze względu na te beczułki... ;)
    Czy ma ktoś do sprzedania takie beczułki? Jeżeli tak, to proszę podać maila.

    OdpowiedzUsuń