28 czerwca 2015

Powody, dla których powinnaś kupić olej kokosowy

Produkt niewątpliwie znany, można nawet stwierdzić że jeden z najpopularniejszych wśród blogerek i nie tylko. Jeśli jeszcze nie miałaś oleju kokosowego, koniecznie musisz w niego zainwestować, ponieważ jest to produkt niezwykle uniwersalny, posiadający wiele zalet zauważalnych już podczas aplikacji.



Olej kokosowy kupicie wszędzie - począwszy od sklepu kosmetycznego, poprzez allegro, po stoisko ze zdrową żywnością. Ja akurat stosuję go jedynie w celach kosmetycznych i kupuję w Mydlarni u Franciszka.

Producentem używanego przeze mnie oleju jest marka L'Orient, niezwykle popularna w mojej łazience, głównie przez masło karite czy niedawno zakupione masło kawowe. Olej ma niezwykle przyjemny zapach i bardzo fajną konsystencję - w opakowaniu wygląda jak smalec, jednak pod wpływem ciepła palców rąk błyskawicznie się rozpuszcza. Bardzo podoba mi się to, że olej kokosowy szybko się wchłania, dzięki czemu nie pozostawia skóry tłustej czy lepkiej oraz nie brudzi ubrań. Nawet krem czy balsam nie wchłania się tak dobrze.


Zastosowanie:
- zamiast balsamu do ciała - bardzo dobrze nawilża, nie pozostawia skóry tłustej, pięknie pachnie i - na szczęście dla mnie - woń mimo że piękna nie towarzyszy mi przez cały dzień, lecz podczas aplikacji i chwilę po niej
-  zamiast mleczka do demakijażu - mycie twarzy olejami to podobno jeden z sekretów piękna Azjatek. Podobno w japońskich drogeriach ciężko o mleczko do demakijażu, ponieważ nikt go tam nie używa. Japonki zmywają makijaż za pomocą oleju. Dlatego też gdy moje mleczko się skończyło, postanowiłam nie kupować nowego. Zamiast tego rozpuszczam w dłoni odrobinę oleju kokosowego, smaruję nim twarz a po chwili ściągam resztki kosmetyków przy pomocy wacika. Muszę przyznać, że takie oczyszczanie jest bardzo skuteczne
- zamiast kremu na dzień - wystarczy naprawdę odrobina by odpowiednio nawilżyć twarz. Jeśli posmarujemy się naprawdę oszczędnie, olej kokosowy może też stanowić fajną bazę pod makijaż
- zamiast kremu na noc - bo szybko się wchłania i nie brudzi pościeli ;)
- do olejowania włosów - tu chyba nie trzeba nic tłumaczyć ;)

W moim przypadku produkt sprawdza się dobrze, znam jednak przypadki że olej ten zatykał pory czy obciążał włosy. Ja akurat odbieram olej kokosowy jako bardzo lekki, ale wiadomo - to co służy mi wcale nie musi sprawdzać się u innych. Ciekawa jestem Waszych doświadczeń z olejem kokosowym. Bo ja naprawdę nie wyobrażam sobie mojej łazienki bez niego ;)

4 komentarze:

  1. Wielofunkcyjny produkt! :) Takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oszczędność miejsca ;) Chociaż takich wielofunkcyjnych produktów mam wiele poupychanych w szufladach. Jednak kupując kolejny orodukt właśnie tym się usprawiedliwiam - że przecież ibwestuję w kosmetyk wielofunkcyjny :D

      Usuń
  2. Po pierwszym zakochaniu okazało się, że moja skóra nie lubi go aż tak bardzo, niestety. Do włosów też się nie sprawdził. Stosuje jednak nadal do demakijażu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako produkt do zmywania makijażu chyba sprawdza się najlepiej. W moim przypadku wszystko szybko rozpuszcza.

      Usuń