12 grudnia 2014

Co zamiast choinki? - świąteczne inspiracje

To już chyba trzeci rok z rzędu, gdy spędzę święta bez choinki w pokoju. Pierwszy powód to brak miejsca - mój pokój po remoncie został tak urządzony, że mimo tego że jest duży, naprawdę nie mam gdzie postawić choinki. No może miejsce by się znalazło, jednak wyglądałoby to trochę głupio. Drugi powód to działanie trochę na przekór. Choinka wydaje mi się tak oczywista, że pragnę czegoś innego. Z tego powodu w swoich świątecznych przygotowaniach skupiam się jedynie na dekoracjach. Swoje tegoroczne ozdoby świąteczne pokażę w osobnym poście, który pojawi się w okresie Bożego Narodzenia. Dziś mogę zdradzić, że na pewno w moich dekoracjach będą dominować świece, gałązki, cynamon i... biżuteria.




Oczywiście w przygotowaniach do świąt nie obyłoby się bez inspiracji, dlatego dziś zaprezentuję Wam kilka z nich. Co ważne - takie rzeczy stanowią piękną dekorację mieszkania niezależnie od tego, czy macie choinkę czy też nie :)





Świece w roli głównej
Sądzę, że nie ma piękniejszej i bardziej klimatycznej ozdoby bożonarodzeniowej niż stroik ze świecami. Mróz za oknem, delikatny blask świec ze świątecznej ozdoby i towarzystwo rodziny i/lub najbliższych przyjaciół - te elementy sprawiają, że święta są dla mnie magiczne i dają mi swojego rodzaju poczucie bezpieczeństwa.


Najbardziej podoba mi się połączenie świec ze szkłem - ciekawym pomysłem jest wykorzystanie kieliszków do wina. Przy odrobinie dodatków - np gałązek lub małych bombek - możemy wyczarować z nich naprawdę piękne świeczniki. 



Imitacja prezentów
Co jest nieodłącznym elementem świąt? Prezenty! Skoro sprawiają nam tak wielką radość, to dlaczego nie cieszyć się nimi przez całe święta? Puste pudełka imitujące prezenty będą nam przypominać o radości obdarowywania tak długo, jak tylko zapragniemy.


Bardzo podobają mi się prezenty - zarówno te prawdziwe, jak i imitacje - zapakowane w papier charakterystyczny dla paczek pocztowych, ozdobione jakimś świątecznym akcentem. Życzę Wam, byście znaleźli pod choinką jak najwięcej takich pięknych pudełek, najlepiej pełnych tego, co sobie wymarzyliście ;)



Bombki
Kto powiedział, że bombki muszą wisieć tylko na choince? Bez niej też mogą stanowić ciekawą i klimatyczną ozdobę świąteczną.





Najbardziej podobają mi się zwykłe bombki (kule, a nie o jakichś wymyślnych kształtach) w kolorach: czerwień, zieleń, złoto, granat.


A jak to wygląda u Was? Macie choinkę, czy - podobnie jak ja - tylko stroiki? A może to i to? ;)

18 komentarzy:

  1. U mnie co roku mamy choinkę! Od zawsze mieliśmy zwyczaj ubierać ją na srebrno-czerwono, a teraz zmienił nam się gust i jest ona zielono-srebrna :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domu choinka zawsze była ubierana w ozdoby w różnych kolorach, co średnio mi się podobało - wolę zestawienie dwóch barw ;)

      Usuń
  2. U mnie co roku jest choinka.
    Ale np. w klasie nie mamy ;)
    I w tym roku robimy a'la choinkę :D
    Będzie stroik jak ta lala :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z tego co pamiętam, to my w szkole zawsze mieliśmy choinkę, jednak w liceum nie chciało nam się jej co roku ubierać i rozbierać od nowa, więc nakładaliśmy na nią worek i stawialiśmy za szafę.

      Usuń
  3. U mnie standardowo co roku jest choinka, ale też inne ozdoby, ale we wszystkim jest zachowany umiar, żeby nie było kiczowato.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jeśli choinka to u moich rodziców. Ja wolę prostsze ozdoby ;)

      Usuń
  4. Ciekawy pomysł na święta bez choinki. A myślałem, że się nie da :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysły! U nas będzie choinka, bo gdzie Mikołaj zostawiłby prezenty, ale na pewno będą też świeczniki z kieliszków, bo uwielbiam. Bombki na paterze skradły moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie choinka w formie stroika :) Taka z żywych gałązek z minimalistyczną dekoracją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie lubię - minimalistyczne ;)

      Usuń
  7. Ponieważ większą część świąt spędzam w moim rodzinnym domu gdzie zawsze pojawia się choinka, u siebie już jej nie ubieram tylko podobnie jak Ty decyduję się na małe stroiki. Bardzo podobają mi się właśnie takie jak na Twojej pierwszej inspiracji - świece w połączeniu ze szkłem i małymi gałązkami świerku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza inspiracja to po prostu prostota i urok ;)

      Usuń
  8. A wiesz, właśnie wczoraj rozmawiałam z Małżem na temat choinki... w tamtym roku nie mielismy, po raz pierwszy, bo faktycznie u nas w kawalerce z wygospodarowaniem miejsca na choinkę, na dodatek tak, żeby pięknie wyglądała i żeby koty jej nie przewróciły - graniczy z cudem. ;) Wspaniałe inspiracje! Może pójdę w tę stronę w tym roku...hmm... dzięki! <3 Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wystarczy, że wielka choinka jest u kuzyna, gdzie spędzamy święta. Siłą rzeczy, u niego wręczamy sobie prezenty, więc chowamy je pod jego choinką. U nas wystarczą stroiki. ;)

      Usuń
  9. Piękne inspiracje, jednak jeśli to nie są pani zdjęcia, to zwyczajnie łamie pani prawo publikując je u siebie bez podania autora lub linku źródłowego. Przywłaszczyła sobie pani cudzą prace, tego nie pochwalam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę wybaczyć. To post z początków mojego blogowania i wynikającej z tego nieświadomości. Wiem, że słabe i nawet trochę głupie tłumaczenie, ale każdy w życiu popełnił jakiś błąd ;)

      Usuń