23 grudnia 2014

Cynamonowy świecznik - świąteczne DIY

Niedawno pisałam o swoich świątecznych inspiracjach gdzie główną rolę odgrywają stroiki świąteczne. Dziś, zgodnie z obietnicą, pokażę Wam pomysł na stroik ze świeczką, który pomoże wypełnić Wasz pokój świątecznym zapachem.


Do wykonania zapachowego świecznika potrzebujemy:
  • szklane naczynie (ja zastosowałam szkło po świecy z Biedronki)
  • gumę recepturkę
  • przynajmniej jedną laskę cynamonu
  • malutkie gałązki
  • ewentualnie wstążeczkę
Na szklane naczynie nakładamy gumkę recepturkę (tak, żeby ciasno przylegała do naczynia, a nie zjeżdżała z niego) i wkładamy za nią cynamon i gałązki. Żeby ukryć gumkę - przewiązujemy ozdobną wstążeczką. Pod wpływem ciepła z tealighta nagrzewa się szkło, a następnie cynamon, który powoli zaczyna wypełniać pokój świątecznym zapachem. Oczywiście im więcej lasek cynamonu, tym szybciej w Waszym pokoju zapachnie świętami ;)

22 komentarze:

  1. Świetny pomysł, ale cynamon niestety nie dla mnie. Może można zastąpić go np. wanilią, albo jakimś olejkiem zapachowym? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy olejkiem zapachowym to nie sądzę. Ale laski cynamonu można spokojnie zastąpić laską wanilii lub czymkolwiek co pachnie i jest na tyle twarde by przywiązać do szklanego naczynia :)

      Usuń
  2. Świetne, nie dość, że ładnie wygląda, to jeszcze w dodatkowy sposób nadaje świąteczny klimat naszemu wnętrzu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł z cynamonem. Nawet bym nie pomyślała, że w taki sposób z laski cynamonu można wydobyć aromat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zanim ja toodkryłam, też minęło trochę czasu.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ładna i pachnąca ozdoba niewielkim kosztem. :)

      Usuń
  5. Świetny pomysł i bardzo prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste, ładne i efektowne rozwiązanie! :) Takie lubię! Pozdrawiam, Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie sprawdzi się zamiast choinki. :) Tylko trzeba więcej gałązek i lasek cynamonu dołożyć. :)

      Usuń
  7. Ale piękna efekt ;) ja również na blogu podzieliłam się zmianą słoika w klimatyczny świecznik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dekoracje ze słoików podbijają ostatnimi czasy moje serce. W tym roku planuję właśnie wykorzystać w jakiś sposób małe słoiczki.

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Jeszcze lepszy efekt jest, gdy cały słoik obłoży się cynamonem.

      Usuń