24 października 2014

Jesienne śniadania - owsianka, omlety i zapiekany camembert

Ponieważ należę do osób, które nie przepadają za jedzeniem kanapek na dzień dobry, ciągle poszukuję śniadaniowych inspiracji. Jajecznica zaczęła już robić się nudna, dlatego przerzuciłam się na owsianki, omlety i zapiekane sery camembert. A kanapki czy bułki mile widziane są dopiero na drugie śniadanie.




Na porządne i ładnie wyglądające śniadanie najczęściej wysilam się w weekendy, jednak chciałabym mieć w ciągu tygodnia tyle motywacji o poranku, by wstawać wcześniej i naprawdę smacznie witać nowy dzień. 


W ciągu tygodnia najczęściej na moim stole ląduje owsianka z żurawiną. Dwie łyżki płatków owsianych mieszam z łyżką żurawiny, zalewam wrzątkiem, odczekuję 10 minut i gotowe. Być może przepis wydaje się prymitywny a smak na początku niezbyt zachęcający, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. Poza tym po dłuższym czasie takie śniadanie zaczęło bardzo pozytywnie wpływać na moje samopoczucie, ale teraz nie będę się o tym rozpisywać. W moim przypadku zdecydowanym plusem takiego śniadania jest polepszenie apetytu. Po takiej lekkiej miksturze głodnieję w ciągu 30 minut, a kiedyś miałam z tym problemy. Ale uwaga! Jest sposób by się zapchać owsianką na dłużej - należy wlać więcej wody. Ja wlewam tylko tyle, by zakryć sypkie produkty, więc praktycznie zjadam tylko namoczone płatki i żurawinę. Gdy wody wleje się dużo, tak że wszystko pływa - wtedy łatwo o uczucie sytości.






Jak już wspomniałam - chciałabym w ciągu tygodnia znajdować czas na porządniejsze śniadanie. Niestety póki co raczę się nim głównie w weekendy. W nagłych porywach dwa razy w tygodniu zdarza mi się wcześniej wstać i usmażyć omleta.

Omlet jest od niedawna moją ulubioną pozycją śniadaniową. Wstyd się przyznać, ale pierwszy raz w życiu usmażyłam go dopiero w tym roku, a to tylko dlatego że obudziłam się pewnej niedzieli i odkryłam, że... nie mam chleba. Jajecznicy bez pieczywa nie jadam, więc zdecydowałam się na debiut z omletem. Potrawa wydaje się prosta i oczywista, jednak przepisów na nią jest wiele. Ja metodą eksperymentowania z proporcjami i dodatkami w końcu doszłam do swojej ulubionej wersji tego dania.




Omlet z pestkami dyni


 
  • jajka - 2 szt.
  • otręby pszenne - 1 łyżka
  • płatki owsiane - 2 łyżki
  • pestki dyni - łyżka
  • sól - ok. 1/4 łyżeczki
  • oliwa z oliwek do smażenia
Jajka bełtam w miseczce, doprawiam solą. Dodaję otręby, mieszam by wyszła w miarę jednolita masa. Nagrzewam patelnię, wlewam oliwę z oliwek. Kiedy oliwa się nagrzewa, dodaję do miseczki resztę składników - czyli płatki owsiane i pestki dyni - i mieszam do uzyskania w miarę jednolitej masy. Gdy oliwa jest już gorąca wylewam zawartość miseczki i smażę po 2 minuty na każdą stronę. Jem samego lub z dodatkami - w zależności od mojego widzimisię danego dnia.








Inną, często wybieraną przeze mnie, opcją śniadaniową jest zapiekany camembert. Tu również możemy poeksperymentować - zasmażyć można  w piekarniku lub na patelni, można podawać z żurawiną lub innymi dodatkami. Swoją ulubioną wersję tej potrawy znalazła bardzo szybko.




Camembert zapiekany z miodem, śliwką, migdałami i słonecznikiem 



  • okrągły ser camembert - 1 szt.
  • miód - 1 łyżka
  • płatki migdałów - 1 łyżka
  • łuskany słonecznik - 1 łyżeczka
  • śliwki - 1 szt. 
Piekarnik nagrzewam do 160 stopni, w tym czasie w miseczce mieszam miód, płatki migdałowe i słonecznik. Umytą śliwkę obieram ze skórki, pozbywam się pestki i kroję w bardzo drobną kosteczkę. Pokrojoną śliwkę dodaję do miseczki i mieszam. Na serze robię kilka poziomych nacięć i wylewam na niego zawartość miseczki. Kładę na blachę wyłożoną folią aluminiową lub papierem do pieczenia i gdy piekarnik jest już nagrzany zapiekam przez ok. 10-12 minut. 


Smacznego ;)



10 komentarzy:

  1. Ostatnio moimi sniadaniami sa platki z jogurtem :) Omlety robilam chyba z 50razy juz i za kazdym razem nie wyszedl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja omlety mam opanowane do perfekcji. Tylko z naleśnikami miewam problemy - nie zawsze mi wychodzą tak jakbym chciała. ;)

      Usuń
  2. Oj to się teraz głodna zrobiłam, takie cuda z samego rana na pusty żołądek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam któryś z tych przepisów. Szczególnie zapiekany camembert ;) Smacznego!

      Usuń
  3. Omlet to jedyna forma jajek za jaką nie przepadam :) Uwielbiam za to jajecznicę i jajka na miękko. I owsiankę oczywiście też :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli smakują tak jak wyglądają - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tosty, ale omlet z płatkami owsianymi to może być strzał w 10! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Omlet z płatkami owsianymi i jeszcze polany syropem klonowym jest meeeeeegaaaaa!

      Usuń